Pálmaágakból lefektetett szőnyeg a Bazilika lépcsőin, olajágakkkal integető ünneplők Ilyen meghívót kap a vendég, ha a jó sorsa Rómában egy zarándokszállásra viszi. A Casa per ferie delle Suore Missionarie Pallottine néhány... Tartalom megtekintése
Huszárné Kádár Ibolya
A Zrínyi Ilona Gimnázium igazgatója
Nyíregyháza
Magyarország méltán ismert és elismert középiskolái közé tartozik a nyíregyházi Zrínyi Ilona Gimnázium. Az intézményben dolgozó pedagógusok és diákjaik teljesítménye emelte őket erre a szintre. A tizennyolc éven át Pintér Miklós nevével fémjelzett tanári kar 2008-tól kezdődően új vezetőt ismerhet meg Huszárné Kádár Ibolya személyében.
A temperamentumos, az iskola hagyományait jól ismerő és tisztelő, tősgyökeres nyíregyházi pedagógus családból származó asszony az egyetem befejezését követően tért vissza a szeretett alma mater falai közé. Előbb a magyar, később – az új érettségi rendszer létrejöttével – a történelem oktatására helyezte a hangsúlyt. Pályára termettségét már az egyetem elismerte: végzősként Felsőoktatási Tanulmányi Érdeméremmel büszkélkedhetett. A folytatásban sem adta alább: a Vietórisz-díj fémjelzi pedagógiai munkája minőségét.
Ebben szerepet kapott családi indíttatása is. Édesanyja, Toka Ilona nyugdíjazásáig a Széchenyi István Szakközépiskola gazdasági vezetőjeként dolgozott. Édesapját, Kádár Tihamért, aki magyar-francia szakos középiskolai tanár volt, alig hatéves korában elvesztette. Testvérbátyja, Tihamér, az Általános Képzőközpontban végzi mindennapi munkáját. Kádár Ibolya férje, Huszár Tibor huszonkét évvel ezelőtt, repülőgépvezető-oktatóként szenvedett halálos balesetet. Amit a sors elvett az egyik oldalon, ellensúlyozta a másikon: két különleges adottságokkal megáldott gyermek született a házasságukból. Judit (25), az Iparművészeti Egyetemen tanul. Kedvenc időtöltése a fotózás. Már volt egy kiállítása a Fiatal Fotóművészek szervezésében. Húga, Dóra, 22 éves, biológus a Debreceni Egyetemen. Fő kutatási területe a madarak viselkedés biológiája. Angolul, finnül beszél.
Huszárné Kádár Ibolya vezette a gimnázium diákcsapatát az 1956-os forradalom emlékére rendezett vetélkedőn 2006-ban. Itt, az 1340 csapat között az első helyen végeztek. Ebben a pedagógusok munkája mellett jelentős szerep jutott az Arany János Tehetséggondozó iskola lelkes diákjainak.
Pedagógiai és vezetői alapelvei között kiemelt helyen szerepel a minőség és az odafigyelés fontossága mellett az iskolaépítő, iskola teremtő új utak keresése, a haladó hagyományok megőrzése. Nem akarja felforgatni az intézményt csak azért, mert ő ott az első ember. A Pintér Miklós által megteremtett tárgyi és személyi feltételek bővítését szinte mindennapi teendőjének érzi. Arra törekszik, hogy folytathassák az elfogadó és befogadó iskola nemes eszméjének megtartását. Mosolyogva mondja: ebben az épületben már nagyon sokféle diák megfordult. Járt ide óriás és törpe, többféle vallású, s talán még több bőrszínű emberpalánta is.
A vezetői és tanári kollektíva nagyon örül az új kollégiumnak, amit 1,3 milliárd forintból teremtettek meg. Az egykori Vay Ádám laktanyában helyet kapó létesítménynek csupán az alapjai származnak a régi épületből.
Az iskola-alapító Geduly püspök úrnak is emléket állítva tervezik egy Igazgatói arcképcsarnok létrehozását. Az emlékek ápolása mellett fordítanak időt az új és hasznos pedagógiai törekvések tanulmányozására, bevezetésére. Kiemelten fontosnak tartják a tehetséges gyerekek felkutatását, a tehetségek gondozását. E téren igen jó együttműködés alakult ki a kisvárdai Bessenyei György és az ibrányi Móricz Zsigmond Gimnázium között.
„ A hagyomány és haladás egyensúlyát fenntartva igyekszünk nem bedőlni a különféle pedagógiai divatirányzatoknak” – mondja a küzdeni tudó, ugyanakkor derűs, jó közérzetű igazgató asszony.
Pályázatának – ami egyben pedagógiai-vezetői célkitűzése is – a legfontosabb gondolatai a következők: elsődleges a partnerközpontúság, a létező kölcsönös bizalom mellett a kölcsönös érdekeltség megteremtése. Kiemelt szerepet szán az esztétikus környezet megteremtésének és megóvásának. Ennek megfelelően diákjaiban törekszik a szépre való igény felébresztésére és annak megőrzésére. Szeretné, ha az itt tanulók otthonuknak tekintenék patinás iskolájukat. Szeretné elérni, hogy a tantestület tagjaiban is erősödjön a „Zrínyis identitás” s azt: váljon egységessé a tanári kar.
A káros jelenségek nem kívánt hatásait kivédendő tűzte ki célul az egészséges életmódra nevelés fejlesztését. Szoros együttműködést tart fent a gyermekvédelmi és a gyermek-egészségügyi szervezetekkel. Tovább akarja vinni a korábban megkezdett kampányokat, kiemelten figyelmet fordítva az ELLEN-SZER és az A-HA programokra.
„Az oktatási folyamatban legfontosabb elem a gyerek. Számára élvezetesebbé és hatékonyabbá kell tenni a tanórákat. Törekedjünk az eredmények – átlagok, érettségi teljesítmények – javítására! A pedagógiai folyamatok hatékonysága érdekében meg kell őriznünk a csoportbontásokat! – fejezi be gondolatait Huszárné Kádár Ibolya.
(Szabolcs-Szatmár-Beregi Almanach 24. kötet. In-Forma Kiadó Nyíregyháza 2008.)
Hasonló
Péter László és neje, Dr. J...
Dr. Sztányi István
Lakatos Dénes
Dr. Szikora Lászlóné
Dr. Balogh Zoltán
Poroszka Norbert
Dr. Szerdahelyi Zita
Dr. Szerdahelyi Szabolcs
Seszták Oszkár
Dr. Szabó Sarolta PhD
Hargitai István
Dr. Tisza László
Dajka István
Giliga Ferencné
Gyetván Magdolna
Csizmadia Valéria
Fodor László
Fábián Gonzáles
Bodnár Zoltán
Hargitai István
Virágvasárnap Vatikánban a Szent Péter téren
Varázslat
Huszár Boglárka alkotása 60×60 cm. olaj, vászon. Nem is tudom mióta áll ez a nagyon régi épület, kicsit elvarázsolt szépségével kastély, kicsit bástya szerű repkénnyel befutott oldalával. Az idő ... Tartalom megtekintése
Az út
Tüttő József alkotása Szinte meggyötört arcok, holott egy életút harcosai a születéstől a végsőkig. Egyetlen ember akinek annyiszor változik az arca, ahány állomást tudhat maga mögött. Hogy sejthetnénk gyermekkorban, milyen ... Tartalom megtekintése
Hegyet hágék, lőtőt lépék, a sárkány farkán túráztam
Megtépett sziklák, leszakadt hegyormok, madeirai séta egy csángó ima ritmusára Légvonalban… Ha valahol tényleg látni is lehet, mit jelent ez a kifejezés, az a Ponta de São Lourenço, azaz a... Tartalom megtekintése
Pomaranski Luca portréja
Huszár Boglárka alkotása Csak általánosságban szabad beszélni, én mégis a portrézást találom a legizgalmasabb alkotói munkának. Huszár Boglárka ragyogó képet festett Lucáról, aki csak éppen bekukkantott a vászonra, hogy ... Tartalom megtekintése
Győr Bécsi kapu tér. Egy csepp harmónia
Hargitai Beáta alkotása Győr talán legszebb tere a Bécsi kapu tér. Szinte minden épülete műemlék, barokk, copf, és kora klasszicista stílusú homlokzatokkal. (Wikipédia) A tér ragyogása, elegánsan hangolt épületei a ... Tartalom megtekintése
Egy kis nyelvészkedés a Piña Coladaval kapcsolatban
Szűrt ananászt jelent magyarul, szögezném le Móricka kedvéért… …akinek mint tudjuk, mindenről ugyanaz jut eszébe. Felhívnám továbbá a figyelmét az “ ñ ” betű kalapocskájára, ami által “ ny “-ne... Tartalom megtekintése
Történetek a füstölődő szalonnatáblák mellől
A régi házak padlásai mindig is kincseket rejtettek és rejtenek magukban Éreztem én ezt már gyerekkoromban, ugyanis állandóan azon siránkoztam, hogy mikor mehetek már fel én is a hijúba, ami... Tartalom megtekintése
Pince bejárat, Tokaj
Bíró Ernő alkotása 30×42 cm, akvarell Ebben a rémítően szomorkás időben vágyódva nézhetünk erre a Bíró Ernő által megpingált képre. Kirobbanó fényekben pompázik a pince tetején dúsan hajtó ... Tartalom megtekintése
Emlék
Ősz Zoltán alkotása 25×30 cm, pasztell. 2024 “Jaj, a gyerekkor mily tündéri kor volt: egy ködbe olvadt álom és való, ha hullt a hó az égből, porcukor volt, s a... Tartalom megtekintése