Révész Bálint

Cégtulajdonos, ügyvezető,

Nyíregyháza

szszb_20-74_revesz_balint.jpgRévész Bálint nevét – túlzás nélkül állíthatjuk – világszerte ismerik. Kevés olyan hely van ugyanis, ahová ne jutnának el a jellegzetes, dekoratív logóval ellátott kamionok, melyeken ott díszeleg a felirat: Révész Eurotrans. A mai napig is családi vállalkozásként működő, javarészt szállítmányozási cég alapítója, vezetője azonban meg tudott maradni egyszerű embernek. Annak a szorgalmatosi vállalkozónak, aki ma Nyíregyházán él, és járja a világot, de sohasem felejti el, hogy honnan indult.

1954-ben született Tiszavasváriban, onnan költöztek Szorgalmatosra. Édesanyja háztartásbeliként tett meg mindent azért, hogy a három testvér nyugodtan nevelkedjen. Lajos ma zetoros a tiszalöki téeszben, míg Ilona szintén három gyermeket nevel. Édesapja géplakatosként dolgozott a helyi Mezőgépnél, ráadásul emberfelettit teljesítve, hiszen süketnéma volt. Révész Bálint ma is azt mondja: ő volt a példaképe, mindene, az „istene”, tőle tanulta a határozottságot, munkaszeretet, keménységet, kiállást. Az általános iskolát Szorgalmatoson végezte, ahol jól tanult, majd a tiszavasvári 115. Számú Szakmunkásképzőbe jelentkezett géplakatosnak. Az iskolát azonban nem fejezte be, hanem elment dolgozni. Mivel a szomszédjuk volt a téeszelnök, zetorra ült, majd tizennyolc évesen, amikor megszerezte a jogosítványt, anyagbeszerző lett. A katonaság után nem tért haza, hanem Budapesten próbált szerencsét. Az akkori 21. Számú Volánnál vállalt munkát, s főleg az M3-as és a Ferihegy építésénél dolgozott. Nemsokára a BKV-hoz került főállásba, de mellette a Hungarocamionnak is szállított. Ez alapozta meg a jövőjét: három éven keresztül Németországból, Stuttgartból kellett levinnie Mercedeseket Damaszkuszba. Már akkor is dollárezreket keresett az egyáltalán nem veszélytelen utakon. Imádott vezetni, és soha nem tévedt el. Igazán ma sem beszél nyelveket, de sehol sem tudnák eladni, és a fuvarozási szaknyelvben „otthon van”.

Az 1980-as esztendő meghatározó volt életében. Ekkor vette feleségül a szorgalmatosi származású Máriát, akivel a fővárosban ismerkedett meg, ekkor született első gyermeke, Tamás, és ebben az évben váltotta ki a fuvarozási iparengedélyt. Vásárolt egy UAZ teherkocsit, és a Tüzépekről vállalt házhoz szállítást. Már erre is rá volt festve a Révész név… Rövid idő múlva IFÁ-val járt, és a Képzőművészeti Kivitelező Vállalatnak dolgozott. Három éven át hordta az alapanyagot a pesti központba, majd a kész alkotásokat vidékre. Ma is nosztalgiával megy el a Blaha Lujza és a könyvtár előtt álló Móricz Zsigmond szobor mellett, amit ő szállított ide… 1984-ben hazaköltöztek Szorgalmatosra, s a nyírbátori téesz fuvarozási részlegéhez került, ahol kinőtte magát. 1990-ig elérte, hogy már tizenhét kamionja legyen, s beszállt a nemzetközi fuvarozásba is. Amikor kilépett, megvette a budapesti Eurotransot, így összesen harmincnégy tagúra bővült a kocsiparkja. 1995-ig dolgozott együtt Petis Mihállyal, akinek máig nagyon sokat köszönhet. Az útjaik szétváltak, s abban az évben már Révész Eurotransként működött a cég.

1996-ban a Papp Hungaryt vásárolta meg, egy év múlva pedig a TVK szállítási divízióját. Az akkori 250 milliós részleget mára sikeres, hárommilliárdos forgalmú csoporttá fejlesztette. Egy év múlva övé lett a Kádár Trans, majd 2002-ben a Kapos Kamionnal együtt a Skogund Rt., és ugyancsak ekkor az Euroline, amelynek biatorbágyi központjába költöztette a fuvarozási és kereskedelmi részleget. Ez a központ 2003-ban a műszaki résszel együtt áttette székhelyét Budapestre, a volt Volán Tefu telephelyére, ahol a közben a Hungarocamiontól megvásárolt kétszáz kocsi is helyet kapott. A cégegyesítés következtében az adminisztratív központ Szorgalmatosra került. De Nyíregyházán is fejleszt: 2000-ben kezdte kialakítani logisztikai központját, amely ma 40000 négyzetméter alapterületű, s még nincs vége a bővítésnek. Ez az eredménylista nem véletlen, mindig nagyokkal dolgozott, s együtt nőtt fel velük, akik fizetőképesek és korrektek voltak. Néhány a sok közül: Taurus, Michelin, TVK, Borsodchem, Flextronics, Philips.

Legnagyobb gyermeke, Tamás ma már segít neki, ő a billencsosztály vezetője, s a munka kicsit „kárára megy” autóversenyzési szenvedélyének. Nagylánya, Nikolett az érettségi után a Nyíregyházi Főiskolára tart. 2002-ben Viktóriával új életet kezdett, s szerelmük gyümölcse két pici gyermek, a 2003-ban született Regina és a pár hónapos Levente.

Mint mondja, szükség is van a jó családi háttérre, hiszen máig sokat utazik. Révész Bálint, a 2004-ben tizenötmilliárdos forgalmú cég vezetője ma sem játssza meg magát. Nem a pénz szerint ítéli meg az embereket, s az ötvenegy éves szorgalmatosi vállalkozó éppolyan „szorgalmatos”, mint harminc évvel ezelőtt…

(Szabolcs-Szatmár-Beregi Almanch 20. kötet. In-Forma Kiadó Nyíregyháza 2005.)
Szerző: 2018. 01. 17.
Ha még nincs közöttünk, csatlakozzon most az Unokáink is olvasni fogják oldal kedvelőihez a Facebookon!

Hasonló

Varázslat

Huszár Boglárka alkotása 60×60 cm. olaj, vászon. Nem is tudom mióta  áll  ez  a  nagyon  régi  épület,  kicsit  elvarázsolt  szépségével   kastély,  kicsit  bástya szerű  repkénnyel  befutott oldalával.  Az idő ... Tartalom megtekintése

Az út  

Tüttő József alkotása Szinte  meggyötört  arcok,  holott  egy  életút  harcosai  a  születéstől  a  végsőkig.  Egyetlen  ember  akinek  annyiszor változik az  arca,  ahány állomást  tudhat  maga mögött.  Hogy sejthetnénk  gyermekkorban,  milyen ... Tartalom megtekintése

Pomaranski Luca portréja

Huszár Boglárka alkotása Csak általánosságban  szabad  beszélni, én  mégis  a portrézást  találom a legizgalmasabb alkotói  munkának.  Huszár  Boglárka  ragyogó   képet festett  Lucáról,  aki csak  éppen  bekukkantott  a  vászonra, hogy ... Tartalom megtekintése