Dvorszki Tibor

Vállalkozó,

Nyíregyháza

szszb_03-32_dvorszki_tibor.jpgHa a fiatalon sikereket elért vállalkozó portréját akarja megrajzolni a krónikás, akkor keresve sem találhat jobb alanyt Dvorszki Tibornál. Az Adidas márkaképviseletét vezeti Nyíregyházán, Vasvári Sándorral együtt.

Az 1961-es születésű fiatalembernek álmában sem jutott eszébe, hogy egyszer vállalkozó legyen. Nyírszőlősön él a szüleivel. Édesapja, Dvorszki András a saját földjén gazdálkodik. Tőle tanulhatta meg már gyermekkorában, mit jelent a takarékosság, a beosztás, a megtermelt haszon visszaforgatása a vállalkozásba.

Noha a mezőgazdaságban csak nehezen lehetett látványos eredményeket felmutatni, az idősebb Dvorszki András ma már szép kis mintagazdaságot mondhat magáénak.

Az édesanya, született Liptai Gizella, háztartásbeliként gondoskodott a család összetartásáról, a két fiúgyermek felneveléséről.

Az, hogy a családi példa mennyire meghatározza tudat alatt a felnövekvő gyermekek pályaválasztását, jól példázza az is, hogy az idősebb fivér, András is a vállalkozói szférában teszi próbára a tudását. Ő is kereskedni kezdett és ő is sportszerekkel. A Reebook cég termékeit árusítja egy üzlettársával.

Különösebb pályairányításra nem emlékszik Tibor, annak idején a szülők azt akarták, tanuljon, hiszen az életben csak a munkával lehet boldogulni − hangzott a szülői intelem. Az általános iskolát Nyírszőlősön, a középiskolát a nyíregyházi Kossuthban járta ki. Akkoriban a patinás Kossuth éppen szakközépiskolának számított és ruhaipari technikusként végzett 1979-ben. Az érettségi után néhány évvel bevonult katonának: Cegléden a hadtestparancsnokságon szolgált.

− Leszerelés után a bátyámmal nyitottunk egy cipőboltot − idézi a vállalkozói élet kezdeteit Dvorszki Tibor. − Arra kiváló iskolának bizonyult az az üzlet, hogy tapasztalatot szerezzek, mit hogy kell csinálni. A nyolcvanas években, a szocialista rendszer utolsó éveiben még nem nézte a közvélemény jó szemmel a vállalkozókat. Elég sok viszontagságot idézhetnék, de azt hiszem, ma már felesleges.

A tapasztalatok megedzették és megerősítették elképzelésében, hogy jó úton jár. Érdemes folytatni a vállalkozást, hiszen a megélhetéshez jobb lehetőséget nehezen talált volna bármely munkahelyen. Azzal viszont számolt, hogy nem a blokkolóóra jelzi számára a műszak kezdetét, a hétvége sem az édes semmittevésé lesz. Valamit valamiért.

Ekkor futott össze Vasvári Sándorral és egyeztették egy közös üzlet tervét. Az Adidas mellett döntöttek, mert termékeiket szeretik a hazai és a megyénkbeli vásárlók, és az áraik miatt ezt még meg is tudják fizetni. Úgy gondolták, hogy mint márkaképviselet, a legjobb termékeket is kínálhatják a hozzájuk betérőknek, s az sem lényegtelen, hogy mindezt elfogadható áron.

Az ifi atlétikai Európa-bajnokság egy egészen másfajta megméretést is jelent nekik. Nem kis büszkeségükre elnyerték az EB hivatalos szállítója megtisztelő címet.

Ez a reklámlehetőség nem csekély az Adidasnak, hiszen egyenes adásban közvetítette az Eurosport az egész versenysorozatot. Számos országból érkeztek a versenyzők, a technikai vezetők, a szövetségek képviselői, és nem mindegy, hogy a reklámhordozókon milyen feliratok, mely cégek emblémái kapnak helyet. Elárusító helyet üzemeltettek a versenyek idején a nyíregyházi városi stadionban, hiszen a nagy számú érdeklődő közönség a leggyorsabban így szerezheti be a versenyzőkön, a technikai személyzeten látott sportruházati holmikat.

Soha nem tört élversenyzői babérokra Dvorszki Tibor. Megmaradt amatőr sportolónak, aki viszont annál lelkesebben rajong az atlétikáért. Naponta úgy szervezi az üzletvezetési teendőket, hogy jusson ideje a sóstói erdőben kocogni vagy kerékpározni. Hetente négy-öt alkalommal vág neki a kocogásnak, egyszerre általában 5-8 kilométernyi távot teljesít.

Mint mondja, csak félig-meddig nőtlen, mert ez év nyár végére tervezi az esküvőjét. A menyasszonya, Darai Dóra, a Belügyminisztérium Duna Művészegyüttesében népitáncos. Ha idejük engedi, elmennek színházba, társaságba Pesten. Esküvő után azonban Nyíregyházán telepednek le. Az érzelmi kötődés mellett az üzleti élet is ezer szállal kapcsolja Tibort a nyírségi megyeszékhelyhez.

Noha az elért eredményekkel joggal lehetnének elégedettek, a két vállalkozó üzlettárs, Dvorszki Tibor és Vasvári Sándor azt tartja fontosnak kiemelni: korántsem tekintik befejezettnek az Adidas üzlet kiépítését. Jó néhány terv sorakozik a jegyzetfüzetükben.

 (Szabolcs-Szatmár-Beregi Almanach 3. kötet. In-Forma Kiadó Nyíregyháza 1995.)
Szerző: 2018. 01. 17.
Ha még nincs közöttünk, csatlakozzon most az Unokáink is olvasni fogják oldal kedvelőihez a Facebookon!

Hasonló

Lisztománia

Tüttő József alkotása 50x30cm, olaj/MDF. “Lisztománia, üzenet a Liszt érzékenyeknek!!” Rossz vicc, kicsit megengedtem magamnak az áthallás mókáját. Tüttő József jó humorral sajátos komponálással terítette elénk nagy zeneköltőnk jellemzőit: az... Tartalom megtekintése

Hitler Sasfészke Berchteschgadenben

Elérhetetlen, megközelíthetetlen, bevehetetlen… Már-már népmesei jelzők is feltűnnek az egykori náci vezető Salzburg mellett, ám mégis Bajorországban felépített rejtekhelyével kapcsolatos legendákban. Még a háború után is jó ideig megismerhetetlen volt... Tartalom megtekintése

Alkonyattól pirkadatig

Tüttő József alkotása60x90cm Olaj/MDF. A téma örök, a feldolgozások többsége ismert, de ez az egyéni, összetéveszthetetlen stílre fel kell kapni a fejet!!! A komor színhasználattal az állatok robusztussága is alátámasztott, a... Tartalom megtekintése