Ilus málnát, szamócát, medvehagymát árult a piacon, de Károly inkább a kezét kérte meg Ilus még akkor sem tudott örülni, mikor a postás meghozta az első nyugdíját. Minek? Éppen annyit... Tartalom megtekintése
Csizmadia Valéria
Képzési igazgató,
Nyíregyháza
Elgondolkodott-e már valaki azon, mikor és hogyan jön el egy ember életében az, amikor megérzi a munka örömét, mikor megszereti e fárasztó, kimerítő tevékenységet, melynek során nevelődik, nemesedik, megérik? Gyermekkorában kóstolta meg a munka ízét Csizmadia Valéria, kit szüleivel a kora reggel már a földeken talált. Az 1956. január 11-én Hajdúböszörményben született leány beavat szülei összekerülésének történetébe. A helyi tsz-ben növényápolóként dolgozó édesanyja és anyagraktáros édesapja harmonikus családi környezetet biztosított testvérei és az ő számára. Mindig munkában, de szeretetben növekedve érezték a szülők odaadó gondoskodását, melyben döntő fontosságú volt a munkára való nevelés, így ma sem idegen számára a fizikai munka.
„Nem volt könnyű, de hasznos. Ez formálta gyermeki és ifjúi énem a nehéz 70-es években.” A helyi általános iskolában már meghatározó volt Kertész Jánosné tanárnő hatása, de a Bocskai István Gimnáziumban Király Róbertné kémia- és matematikaórái is döntöttek abban, hogy ’74-ben az érettségi után a nyíregyházi tanárképző főiskola matematika-kémia szakán találta magát. ’78-ban tanári diplomát szerzett, ám mégsem lett hajdúböszörményi tanár, mert megválasztották az intézmény KISZ-titkárának. Később a KISZ KB Egyetemi és Főiskolai Tanácsának is tagja lett. A mozgalomnak élt akkoriban, nem sajnált sem erőt, sem energiát, a fiatalság küldötteként kiállt értük, mindene volt az ifjúság, a közösségi élet szervezése.
„Ha visszagondolok a ’80-as szép évekre, bizony az akkor kötött barátságok a mai napig is élnek.” A „Fényes szelek” ifjainak utódairól sokat tud még mesélni, ám a mozgalom mellett nem marad háttérben a szakmai munka sem. 1978-tól ’80-ig a főiskola kollégiumi igazgatóhelyettesként tette a dolgát, közben ’80-ban a debreceni Kossuth Lajos Tudományegyetem Természettudományi Karának kémia szakán tanult, és ’83-ban egyetemi szintű diplomát szerzett. Dr. Cservenyák László főigazgatósága alatt ’85-ben a tanulmányi osztály vezetőjeként új kihívás, új feladatok tették még mozgalmasabbá életét. Megfontolt, alapos vezetőnek bizonyult a változtatások bevezetésénél. A főiskolai hallgatók robbanásszerű növekedése, a levelező-, a másoddiploma-képzés, valamint az átképzés szükségszerűen hozta magával a tanulmányi osztály akkori 8-10 fő dolgozói létszámának növekedését. A kézi vezérlésű ügyiratkezelés, felvételi és tanulmányi ügyintézés elektronikussá alakult. ’96-ban e feladatok megoldására saját programot készítettek.
2000-ben a Bessenyei György Tanárképző Főiskola és a Gödöllői Agrártudományi Egyetem Mezőgazdasági Főiskolai Karának az integrációjának révén a tanulmányi osztály és felvételi iroda mellett oktatásszervezési központ alakult, melynek vezetője lett. Az Országos Egységes Tanulmányi Rendszer – a Neptun – intézményi adaptálása, valamint a kreditrendszerre történő átállítás komoly feladatot jelentett. 2004. július 1-jével dr. Balogh Árpád rektortól képzési igazgató kinevezést kapott. Munkája, az oktatással kapcsolatos operatív koordinálási tevékenységeken túl, felöleli a felvételi munkák, a karok oktatási feladatainak segítését, a szakok akkreditációjának koordinálását. Szükséges a magyar felsőoktatási törvény, jogszabályok, rendeletek napi követése, fontos feladat az előírt kormányrendeletek intézményi adaptálása, az eljárási rendek és szabályzatok előkészítése, döntés utáni végrehajtásának a segítése. A legnagyobb változás ideje talán most van, amikor a bolognai egyezményhez igazodva új, többciklusú képzési rendszerre állnak át 2006 szeptemberétől.
Az osztottá vált, kétciklusú képzés, egy hároméves alapképzést (BA, Bsc) jelent, és az erre épülő kétéves mesterképzést (MA, Msc). Vannak szakok, melyeken megmarad az osztatlan képzés. Egységessé válik a tanárképzés az ország minden felsőoktatási intézményében. A tanárképzés „forradalmasításán” túl az infrastruktúra magas fokú kihasználását jelenti az e-learninges távoktatási rendszer kiszélesítése. Büszkén említi a főiskola két vezéregyéniségét, Balogh Árpád és Székely Gábor nevét. – Megtiszteltetés ilyen „szívükkel és lelkükkel is ható szakemberekkel” dolgoznom, akiktől sokat tanultam – mondja.
Valika soha nem érzi egyedül magát, a munkatársi és a baráti közösség teljes, összetartó. A hétvége – mióta édesapja nem él – a szülői házban, édesanyjával telik. Gyermek iránti vágyát keresztgyermeke pótolja, a család együtt kitölti életét, harmóniát ad, szeretettel veszik körül egymást. Életének szerves része az utazás, kirándulás, túrázás a baráti társasággal, egy közös szüret vagy disznóölés. Számba veszi kitüntetéseit, melyek mindig motiválják munkájában, mint a legutóbbi, a „Magyar Felsőoktatásért Emlékplakett”.
„Eddigi életem szép és boldog, nekem soha nem teher az iskolába bemenni. Az egész életem a főiskola körül forog, szívvel-lélekkel, egész énemmel el vagyok kötelezve az ügy iránt” – fogalmazza meg hitvallását.
(Szabolcs-Szatmár-Beregi Almanach 21. kötet. In-Forma Kiadó Nyíregyháza 2006.)
Hasonló
Péter László és neje, Dr. J...
Dr. Sztányi István
Lakatos Dénes
Dr. Szikora Lászlóné
Dr. Balogh Zoltán
Poroszka Norbert
Dr. Szerdahelyi Zita
Dr. Szerdahelyi Szabolcs
Seszták Oszkár
Dr. Szabó Sarolta PhD
Hargitai István
Dr. Tisza László
Dajka István
Giliga Ferencné
Gyetván Magdolna
Csizmadia Valéria
Fodor László
Fábián Gonzáles
Bodnár Zoltán
Hargitai István
Égi áldás az özvegyasszony házasságára
Virágvasárnap Vatikánban a Szent Péter téren
Pálmaágakból lefektetett szőnyeg a Bazilika lépcsőin, olajágakkkal integető ünneplők Ilyen meghívót kap a vendég, ha a jó sorsa Rómában egy zarándokszállásra viszi. A Casa per ferie delle Suore Missionarie Pallottine néhány... Tartalom megtekintése
Varázslat
Huszár Boglárka alkotása 60×60 cm. olaj, vászon. Nem is tudom mióta áll ez a nagyon régi épület, kicsit elvarázsolt szépségével kastély, kicsit bástya szerű repkénnyel befutott oldalával. Az idő ... Tartalom megtekintése
Az út
Tüttő József alkotása Szinte meggyötört arcok, holott egy életút harcosai a születéstől a végsőkig. Egyetlen ember akinek annyiszor változik az arca, ahány állomást tudhat maga mögött. Hogy sejthetnénk gyermekkorban, milyen ... Tartalom megtekintése
Hegyet hágék, lőtőt lépék, a sárkány farkán túráztam
Megtépett sziklák, leszakadt hegyormok, madeirai séta egy csángó ima ritmusára Légvonalban… Ha valahol tényleg látni is lehet, mit jelent ez a kifejezés, az a Ponta de São Lourenço, azaz a... Tartalom megtekintése
Pomaranski Luca portréja
Huszár Boglárka alkotása Csak általánosságban szabad beszélni, én mégis a portrézást találom a legizgalmasabb alkotói munkának. Huszár Boglárka ragyogó képet festett Lucáról, aki csak éppen bekukkantott a vászonra, hogy ... Tartalom megtekintése
Győr Bécsi kapu tér. Egy csepp harmónia
Hargitai Beáta alkotása Győr talán legszebb tere a Bécsi kapu tér. Szinte minden épülete műemlék, barokk, copf, és kora klasszicista stílusú homlokzatokkal. (Wikipédia) A tér ragyogása, elegánsan hangolt épületei a ... Tartalom megtekintése
Egy kis nyelvészkedés a Piña Coladaval kapcsolatban
Szűrt ananászt jelent magyarul, szögezném le Móricka kedvéért… …akinek mint tudjuk, mindenről ugyanaz jut eszébe. Felhívnám továbbá a figyelmét az “ ñ ” betű kalapocskájára, ami által “ ny “-ne... Tartalom megtekintése
Történetek a füstölődő szalonnatáblák mellől
A régi házak padlásai mindig is kincseket rejtettek és rejtenek magukban Éreztem én ezt már gyerekkoromban, ugyanis állandóan azon siránkoztam, hogy mikor mehetek már fel én is a hijúba, ami... Tartalom megtekintése
Pince bejárat, Tokaj
Bíró Ernő alkotása 30×42 cm, akvarell Ebben a rémítően szomorkás időben vágyódva nézhetünk erre a Bíró Ernő által megpingált képre. Kirobbanó fényekben pompázik a pince tetején dúsan hajtó ... Tartalom megtekintése