Ilus málnát, szamócát, medvehagymát árult a piacon, de Károly inkább a kezét kérte meg Ilus még akkor sem tudott örülni, mikor a postás meghozta az első nyugdíját. Minek? Éppen annyit... Tartalom megtekintése
Lénárt Györgyné
A Martin János Szakképző Iskola igazgatója
Miskolc
Olyan intézményt irányít lassan másfél évtizede, ahol nap mint nap keményen meg kell dolgozni a sikerért, amely ráadásul egyáltalán nem garantált. Itt apró örömök léteznek, azt is mondhatnánk, hogy szinte minden napnak megvan a maga apró eredménye, sikere, amiért érdemes újra újult erővel hozzákezdeni a hátrányos, halmozottan hátrányos, sajátos nevelési igényű gyermekek oktatásához, neveléséhez.
Lénárt Györgyné 1956. február 25-én született Miskolcon. Édesapja (aki már sajnos nincs az élők sorában) és ma már nyugdíjas édesanyja a vendéglátóiparban dolgozott. Géza öccse közgazdász–informatikus, saját vállalkozása van.
Általános iskolai tanulmányait Bükkszentkereszten folytatta, középiskolai tanulmányainak színtere a Hermann Ottó Gimnázium volt Miskolcon. Szakképesítését az Egri Tanárképző Főiskolán, a Budapesti Műszaki Egyetemen és az Eötvös Lóránd Tudományegyetemen szerezte. Végzett pedagógusként első munkahelye a bükkszentkereszti általános iskola volt, majd Miskolcon a 8. Számú Általános Iskolában folytatta.
1987 óta dolgozik a miskolci Martin János Szakiskola és Speciális Szakiskolában. Az 1991/92-es tanévben kinevezték az intézmény igazgatóhelyettesévé, majd 1993-ban igazgatójává. Vezetése alatt az iskola jelentős változásokon ment keresztül.
A helyi viszonyokat, igényeket és lehetőségeket alaposan megvizsgálva munkatársaival olyan szervezetépítési projektet dolgoztak ki, amelynek alapján megkezdődött az intézmény mai arculatának kialakítása. Céljuk olyan intézmény létrehozása volt, amely a speciális helyzetű fogyatékos és szociálisan hátrányos helyzetű tanulók számára komplex rehabilitációt nyújt, és ennek eredményeként segíti esélyegyenlőségük, önálló életvitelük, a társadalmi életben való aktív részvételük kialakulását, OKJ-s szakmai végzettséghez juttatásukat. Emellett az EU-s tapasztalatok átvétele, a szélesebb alapozású képzés megteremtése, a munkaerő-piaci igényeknek való megfelelés, az oktatási és képzési stratégia fejlesztése, a foglalkoztatás megszervezése is feladataik közé került.
A Martin János Szakképző Iskolában három épületben folyik az oktató-nevelőmunka, a tanműhelyek korszerű gépparkkal rendelkeznek. A szakképző iskola, amelynek létszáma jelenleg 406 fő, elsődleges feladata a sajátos nevelési igényű fiatalok – általános műveltséget megalapozó, szakmai vizsgára és további iskolai tanulmányok megkezdésére felkészítő – nevelése és oktatása, valamint a munkába álláshoz és az önálló életkezdéshez szükséges ismeretek nyújtása. A szakiskolai képzés során közismereti oktatás és szakmai képzés, a speciális szakiskolai képzés keretében közismereti oktatás, speciális szakmai képzés és rehabilitációs ellátás folyik a fogyatékos gyermekek számára. A készségfejlesztő speciális szakiskolai képzésben az értelmileg sérült fiatalok képzésével, ellátásával foglalkoznak.
A szakképzési évfolyamokon műszaki, humán és agrárterületeken – az OKJ-ben meghatározottak szerinti szakmákban speciális, egyéni és toleráns módszereket alkalmazva készítik fel tanulóikat a szakmai vizsgára. E feladatokat egy nagyszerűen felkészült kollektíva: 14 pedagógiai munkát ellátó munkatárs, 48 fős tantestület és 16 technikai alkalmazott látja el. Lénárt Györgyné igazgató munkájának színvonalas ellátásához pontosan egy tucat különböző szaktanfolyamot végzett. Tagja a népjóléti műhelynek, a Magyar Szakképzési Társaságnak, a Speciális Szakiskolák Országos Egyesületének, a SZIME Országos Egyesületének és az Önfejlesztő Iskolák Országos Egyesületének.
„Tevékenységem elsődleges feltétele az emberismeret, a tolerancia és az alkalmazkodás készsége – mondja a gyógypedagógiában járatos igazgatónő. Elengedhetetlen a változtatás elfogadása, a folytonos megújulásra, innovációra való törekvés. Vezetőként kiemelten fontosnak tartom az etikus magatartást. Elvem, hogy munkatársaihoz mindig méltósággal forduljon a vezető, mert ebben a tevékenységben az ember a legfontosabb láncszem. Úgy gondolom, hogy a sikeres munka feltétele a jó légkör és a jó csapat, a jó közösség. Én a delegatív vezetés híve vagyok, a döntés előkészítésébe szeretem bevonni munkatársaimat.”
Ezerkilencszáznyolcvankettőben kötött házasságot Lénárt Györggyel, aki matematika–testnevelés szakosként jelenleg a felesége által irányított intézmény tanára. György fiuk a Miskolci Egyetem másodéves közgazdászhallgatója.
Szabadidejében szívesen olvas, ha teheti, kirándul, mert imádja a természetet. Máig rendszeresen sportol, leggyakrabban fut.
Szereti munkáját, és jól érzi magát kollégái és a gyerekek között. Miután szakmailag felkészültnek véli magát, a továbbiakban is a gyógypedagógia területén – ahol minden apró kis sikerért keményen meg kell dolgozni – szeretne tevékenykedni és alkotni.
(Borsod-Abaúj-Zempléni Almanach 5. kötet. In-Forma Kiadó Nyíregyháza 2004.)
Hasonló
Galambos Béláné
Abuczki József
Abuczkiné Simon Ida
Mohácsi Gábor
Tomkó István
Balogh Béla
Rétközi Ferenc
Skarupka István
Veres Edit
Schmidt Ferenc
Venyigéné Makrányi Margit
Professzor Dr. Tóth László
Bodonyi Csaba DLA
Horváth József
Prof. Dr. Barkai László
Dr. Újszászy László
Dr. Radványi Gáspár
Szűcs Tibor
Dr. Lakatos Zoltán
Tóth Ottóné
Égi áldás az özvegyasszony házasságára
Virágvasárnap Vatikánban a Szent Péter téren
Pálmaágakból lefektetett szőnyeg a Bazilika lépcsőin, olajágakkkal integető ünneplők Ilyen meghívót kap a vendég, ha a jó sorsa Rómában egy zarándokszállásra viszi. A Casa per ferie delle Suore Missionarie Pallottine néhány... Tartalom megtekintése
Varázslat
Huszár Boglárka alkotása 60×60 cm. olaj, vászon. Nem is tudom mióta áll ez a nagyon régi épület, kicsit elvarázsolt szépségével kastély, kicsit bástya szerű repkénnyel befutott oldalával. Az idő ... Tartalom megtekintése
Az út
Tüttő József alkotása Szinte meggyötört arcok, holott egy életút harcosai a születéstől a végsőkig. Egyetlen ember akinek annyiszor változik az arca, ahány állomást tudhat maga mögött. Hogy sejthetnénk gyermekkorban, milyen ... Tartalom megtekintése
Hegyet hágék, lőtőt lépék, a sárkány farkán túráztam
Megtépett sziklák, leszakadt hegyormok, madeirai séta egy csángó ima ritmusára Légvonalban… Ha valahol tényleg látni is lehet, mit jelent ez a kifejezés, az a Ponta de São Lourenço, azaz a... Tartalom megtekintése
Pomaranski Luca portréja
Huszár Boglárka alkotása Csak általánosságban szabad beszélni, én mégis a portrézást találom a legizgalmasabb alkotói munkának. Huszár Boglárka ragyogó képet festett Lucáról, aki csak éppen bekukkantott a vászonra, hogy ... Tartalom megtekintése
Győr Bécsi kapu tér. Egy csepp harmónia
Hargitai Beáta alkotása Győr talán legszebb tere a Bécsi kapu tér. Szinte minden épülete műemlék, barokk, copf, és kora klasszicista stílusú homlokzatokkal. (Wikipédia) A tér ragyogása, elegánsan hangolt épületei a ... Tartalom megtekintése
Egy kis nyelvészkedés a Piña Coladaval kapcsolatban
Szűrt ananászt jelent magyarul, szögezném le Móricka kedvéért… …akinek mint tudjuk, mindenről ugyanaz jut eszébe. Felhívnám továbbá a figyelmét az “ ñ ” betű kalapocskájára, ami által “ ny “-ne... Tartalom megtekintése
Történetek a füstölődő szalonnatáblák mellől
A régi házak padlásai mindig is kincseket rejtettek és rejtenek magukban Éreztem én ezt már gyerekkoromban, ugyanis állandóan azon siránkoztam, hogy mikor mehetek már fel én is a hijúba, ami... Tartalom megtekintése
Pince bejárat, Tokaj
Bíró Ernő alkotása 30×42 cm, akvarell Ebben a rémítően szomorkás időben vágyódva nézhetünk erre a Bíró Ernő által megpingált képre. Kirobbanó fényekben pompázik a pince tetején dúsan hajtó ... Tartalom megtekintése