Pálmaágakból lefektetett szőnyeg a Bazilika lépcsőin, olajágakkkal integető ünneplők Ilyen meghívót kap a vendég, ha a jó sorsa Rómában egy zarándokszállásra viszi. A Casa per ferie delle Suore Missionarie Pallottine néhány... Tartalom megtekintése
Nagy Attila
Vezérigazgató,
Debrecen
Kétgyermekes pedagógus családban 1964. május 15-én született Kalocsán, de gyermek- s ifjúkora zömét már Szolnok megyében élte le. A Mezőtúron eltöltött általános iskolai évek után a túrkevei Ványai Ambrus Közlekedésgépészeti Szakközépiskola következett, ahol mozgalmas éveket töltött. Itt erősödött meg a gépek és a járművek iránti affinitása, rúgta a bőrt a megyei ifjúsági I. osztályban, boldog izgalmakat jelentettek a tanulmányi versenyeken elért sikerek, szavalóversenyeken helyezést eredményező szereplései. Egyszer fel is tette osztályfőnöke és magyartanára, Tóth Istvánné a kérdést, miért nem a gimnáziumot választotta? Rajta kívül Németh István tanár úrra – ma Túrkeve polgármestere – emlékszik leginkább hálás szívvel vissza, akitől a rendre, a fegyelemre és a korrekt emberi kapcsolatokra vonatkozó útmutatásokat kapták.
Előfelvételivel jutott be a Budapesti Műszaki Egyetem Közlekedésmérnöki Karára, így egy évet előbb a Rétságban töltött angyalbőrben, amiben azt tartotta a leghasznosabbnak, hogy gyarapíthatta gépjármű-vezetői gyakorlatát. A kötetlen pénztelenség éveinek jellemezte Nagy Attila a fővárosi egyetemi időszakot, de mint mindenre, erre is volt megoldás: forgalmi kisegítőként buszt vezetett a BKV-nál. A valamikori Mező-garázsnál a 95-öst és a 99-est vezette a legszívesebben. 1988-ban a gépészmérnöki oklevéllel a zsebében a Közép-Tisza-vidéki Vízügyi Igazgatóság gépüzemébe vezetett az útja. A bősi nagyberuházás vonzáskörében előbb mérnökgyakornokként, majd műszakvezetőként tevékenykedett. Az építésvezető irányítása mellett hozzá tartozott az a mintegy 60 fős gépkezelői csoport, amely a töltésépítésben és az alvízcsatorna partvédelmén működtette a speciális gépláncokat.
1990-ben a gépüzem egyik üzemegység-vezetőjévé nevezik ki, amely szakmailag nagy kihívást jelentett. Itt szerzi meg a korábbinál magasabb fokon és felelősséggel a jármű- és gépüzemeltetésben, a vízépítésben jártasságát, a munkáltatói jogkört is gyakorolva itt mélyülnek el tapasztalatai az emberi kapcsolatok rendszerében. Mellesleg ez idő alatt szerzi meg III. osztályú hajógéptiszti képesítését is.
1993-tól az igazgatóság szolnoki központjába kerül, ahol a műszaki biztonsági szolgálati csoportnál dolgozik, amit aztán egy év után vezet is. Itt az irányítás, az üzemeltetés, az ehhez kapcsolódó döntés-előkészítés és a beruházások szervezése jelentenek újabb feladatokat. Eközben szerzi meg közgazdászi másoddiplomáját a budapesti közgazdasági egyetemen.
1990-ben egy tősgyökeres debreceni lányt, Szeczi Valériát vesz feleségül (a MÁV csomóponti állomásfőnökség belső ellenőre), s immár három gyermekkel (Attila 1991, Gergely 1995 és Emese 2001) gyarapodott családban élnek harmóniában. 1997-ben egy pályázatot megnyerve kerül Nagy Attila és a család Debrecenbe. A négy megyét átfogó működési területű Postaautó Kft. főmérnöke lett, ahol a gépjármű-fenntartás és -javítás műszaki irányítása tartozott hozzá, amely kapacitás 80%-át egyébként külső piacokon értékesítette a cég. Máig büszke arra, hogy a három legjelentősebb telephely – Debrecen, Nyíregyháza és Cegléd – közreműködésével érdemelte ki az ISO 9002-es minőségbiztosítási tanúsítványt.
2001-ben ismét egy pályázat változtatott életén: a DKV Debreceni Közlekedési Rt. vezérigazgatója lesz. Irányításával folytatódik a cég megkezdett reorganizációja: a gazdaságtalan, eddig általuk végzett kisegítő tevékenységeket külső vállalkozásba adják, az értéknövelő villamos- és trolibusz-nagyfelújításokat leállítják, s csak az üzemszerű jármű- és infrastruktúra-fenntartással foglalkoznak. A társaságon belül szervezeti átalakításokat, létszámleépítéseket hajtanak végre, racionalizálják az rt. költségeit.
2002-től új üzletáguk a város parkolórendszerének működtetése is. Hosszú távú céljuk, hogy folyamatosan javuljon Debrecen tömegközlekedése, emellett a részvénytársaság költségeiben önfinanszírozóvá váljék, s a tulajdonosra csak a fejlesztés terhei maradjanak. A vagyonkezelő holdinggal csiszoltan működik a kapcsolatrendszer, s a közös munkálkodás eredményei mindig a város javát szolgálják. Miközben éppen folyik a Piac utca–Petőfi téri villamospálya-felújítás, ezalatt dolgoznak az új villamosprojekt előkészítésén (új villamosok beszerzése, valamint egy új, 4,5 km-es pályaszakasz megépítése) és a már 15 éves trolibusz járműpark lehetséges korszerűsítésének tervein.
Nagy Attila tagja a Debreceni Akadémiai Bizottság közlekedési albizottságának, a megyei mérnökkamarának és társelnöke a Közlekedéstudományi Egyesület megyei szervezetének.
A családdal gyakran kirándulnak, s ha sikerül, újra víz közelébe megy – mert a szív egy része ott maradt a régi, szeretett helyeken. Ezek közé tartozik, ha a papával ismét egy jót horgásznak egy Kőrös-holtágon.
(Hajdú-Bihari Almanach 2. kötet. In-Forma Kiadó Nyíregyháza 2002.)
Hasonló
Dr. Simon József
Herdon István
Dr. Sinóros-Szabó Botond
Jancsó Gyula
Márkó Zoltán és családja
Bulátkó Kornél
Szemán Mihály
Dr. Cs. Tóth János
Dr. habil. Góth László
Dr. Szabó Péter
Kollár István
Aba-Horváth István
Kérdő Zsuzsa
Katona László
Czapp József
Dr. Bölcskei Gusztáv
Petis János
Dr. Orosz János
Lukács Balázs
Földesi Gyuláné
Virágvasárnap Vatikánban a Szent Péter téren
Varázslat
Huszár Boglárka alkotása 60×60 cm. olaj, vászon. Nem is tudom mióta áll ez a nagyon régi épület, kicsit elvarázsolt szépségével kastély, kicsit bástya szerű repkénnyel befutott oldalával. Az idő ... Tartalom megtekintése
Az út
Tüttő József alkotása Szinte meggyötört arcok, holott egy életút harcosai a születéstől a végsőkig. Egyetlen ember akinek annyiszor változik az arca, ahány állomást tudhat maga mögött. Hogy sejthetnénk gyermekkorban, milyen ... Tartalom megtekintése
Hegyet hágék, lőtőt lépék, a sárkány farkán túráztam
Megtépett sziklák, leszakadt hegyormok, madeirai séta egy csángó ima ritmusára Légvonalban… Ha valahol tényleg látni is lehet, mit jelent ez a kifejezés, az a Ponta de São Lourenço, azaz a... Tartalom megtekintése
Pomaranski Luca portréja
Huszár Boglárka alkotása Csak általánosságban szabad beszélni, én mégis a portrézást találom a legizgalmasabb alkotói munkának. Huszár Boglárka ragyogó képet festett Lucáról, aki csak éppen bekukkantott a vászonra, hogy ... Tartalom megtekintése
Győr Bécsi kapu tér. Egy csepp harmónia
Hargitai Beáta alkotása Győr talán legszebb tere a Bécsi kapu tér. Szinte minden épülete műemlék, barokk, copf, és kora klasszicista stílusú homlokzatokkal. (Wikipédia) A tér ragyogása, elegánsan hangolt épületei a ... Tartalom megtekintése
Egy kis nyelvészkedés a Piña Coladaval kapcsolatban
Szűrt ananászt jelent magyarul, szögezném le Móricka kedvéért… …akinek mint tudjuk, mindenről ugyanaz jut eszébe. Felhívnám továbbá a figyelmét az “ ñ ” betű kalapocskájára, ami által “ ny “-ne... Tartalom megtekintése
Történetek a füstölődő szalonnatáblák mellől
A régi házak padlásai mindig is kincseket rejtettek és rejtenek magukban Éreztem én ezt már gyerekkoromban, ugyanis állandóan azon siránkoztam, hogy mikor mehetek már fel én is a hijúba, ami... Tartalom megtekintése
Pince bejárat, Tokaj
Bíró Ernő alkotása 30×42 cm, akvarell Ebben a rémítően szomorkás időben vágyódva nézhetünk erre a Bíró Ernő által megpingált képre. Kirobbanó fényekben pompázik a pince tetején dúsan hajtó ... Tartalom megtekintése
Emlék
Ősz Zoltán alkotása 25×30 cm, pasztell. 2024 “Jaj, a gyerekkor mily tündéri kor volt: egy ködbe olvadt álom és való, ha hullt a hó az égből, porcukor volt, s a... Tartalom megtekintése