Nagy Attila

Vezérigazgató,

Debrecen

hb_02-76_nagy_attila.jpgKétgyermekes pedagógus családban 1964. május 15-én született Kalocsán, de gyermek- s ifjúkora zömét már Szolnok megyében élte le. A Mezőtúron eltöltött általános iskolai évek után a túrkevei Ványai Ambrus Közlekedésgépészeti Szakközépiskola következett, ahol mozgalmas éveket töltött. Itt erősödött meg a gépek és a járművek iránti affinitása, rúgta a bőrt a megyei ifjúsági I. osztályban, boldog izgalmakat jelentettek a tanulmányi versenyeken elért sikerek, szavalóversenyeken helyezést eredményező szereplései. Egyszer fel is tette osztályfőnöke és magyartanára, Tóth Istvánné a kérdést, miért nem a gimnáziumot választotta? Rajta kívül Németh István tanár úrra – ma Túrkeve polgármestere – emlékszik leginkább hálás szívvel vissza, akitől a rendre, a fegyelemre és a korrekt emberi kapcsolatokra vonatkozó útmutatásokat kapták.

Előfelvételivel jutott be a Budapesti Műszaki Egyetem Közlekedésmérnöki Karára, így egy évet előbb a Rétságban töltött angyalbőrben, amiben azt tartotta a leghasznosabbnak, hogy gyarapíthatta gépjármű-vezetői gyakorlatát. A kötetlen pénztelenség éveinek jellemezte Nagy Attila a fővárosi egyetemi időszakot, de mint mindenre, erre is volt megoldás: forgalmi kisegítőként buszt vezetett a BKV-nál. A valamikori Mező-garázsnál a 95-öst és a 99-est vezette a legszívesebben. 1988-ban a gépészmérnöki oklevéllel a zsebében a Közép-Tisza-vidéki Vízügyi Igazgatóság gépüzemébe vezetett az útja. A bősi nagyberuházás vonzáskörében előbb mérnökgyakornokként, majd műszakvezetőként tevékenykedett. Az építésvezető irányítása mellett hozzá tartozott az a mintegy 60 fős gépkezelői csoport, amely a töltésépítésben és az alvízcsatorna partvédelmén működtette a speciális gépláncokat.

1990-ben a gépüzem egyik üzemegység-vezetőjévé nevezik ki, amely szakmailag nagy kihívást jelentett. Itt szerzi meg a korábbinál magasabb fokon és felelősséggel a jármű- és gépüzemeltetésben, a vízépítésben jártasságát, a munkáltatói jogkört is gyakorolva itt mélyülnek el tapasztalatai az emberi kapcsolatok rendszerében. Mellesleg ez idő alatt szerzi meg III. osztályú hajógéptiszti képesítését is.

1993-tól az igazgatóság szolnoki központjába kerül, ahol a műszaki biztonsági szolgálati csoportnál dolgozik, amit aztán egy év után vezet is. Itt az irányítás, az üzemeltetés, az ehhez kapcsolódó döntés-előkészítés és a beruházások szervezése jelentenek újabb feladatokat. Eközben szerzi meg közgazdászi másoddiplomáját a budapesti közgazdasági egyetemen.

1990-ben egy tősgyökeres debreceni lányt, Szeczi Valériát vesz feleségül (a MÁV csomóponti állomásfőnökség belső ellenőre), s immár három gyermekkel (Attila 1991, Gergely 1995 és Emese 2001) gyarapodott családban élnek harmóniában. 1997-ben egy pályázatot megnyerve kerül Nagy Attila és a család Debrecenbe. A négy megyét átfogó működési területű Postaautó Kft. főmérnöke lett, ahol a gépjármű-fenntartás és -javítás műszaki irányítása tartozott hozzá, amely kapacitás 80%-át egyébként külső piacokon értékesítette a cég. Máig büszke arra, hogy a három legjelentősebb telephely – Debrecen, Nyíregyháza és Cegléd – közreműködésével érdemelte ki az ISO 9002-es minőségbiztosítási tanúsítványt.

2001-ben ismét egy pályázat változtatott életén: a DKV Debreceni Közlekedési Rt. vezérigazgatója lesz. Irányításával folytatódik a cég megkezdett reorganizációja: a gazdaságtalan, eddig általuk végzett kisegítő tevékenységeket külső vállalkozásba adják, az értéknövelő villamos- és trolibusz-nagyfelújításokat leállítják, s csak az üzemszerű jármű- és infrastruktúra-fenntartással foglalkoznak. A társaságon belül szervezeti átalakításokat, létszámleépítéseket hajtanak végre, racionalizálják az rt. költségeit.

2002-től új üzletáguk a város parkolórendszerének működtetése is. Hosszú távú céljuk, hogy folyamatosan javuljon Debrecen tömegközlekedése, emellett a részvénytársaság költségeiben önfinanszírozóvá váljék, s a tulajdonosra csak a fejlesztés terhei maradjanak. A vagyonkezelő holdinggal csiszoltan működik a kapcsolatrendszer, s a közös munkálkodás eredményei mindig a város javát szolgálják. Miközben éppen folyik a Piac utca–Petőfi téri villamospálya-felújítás, ezalatt dolgoznak az új villamosprojekt előkészítésén (új villamosok beszerzése, valamint egy új, 4,5 km-es pályaszakasz megépítése) és a már 15 éves trolibusz járműpark lehetséges korszerűsítésének  tervein.

Nagy Attila tagja a Debreceni Akadémiai Bizottság közlekedési albizottságának, a megyei mérnökkamarának és társelnöke a Közlekedéstudományi Egyesület megyei szervezetének.

A családdal gyakran kirándulnak, s ha sikerül, újra víz közelébe megy – mert a szív egy része ott maradt a régi, szeretett helyeken. Ezek közé tartozik, ha a papával ismét egy jót horgásznak egy Kőrös-holtágon.

 (Hajdú-Bihari Almanach 2. kötet. In-Forma Kiadó Nyíregyháza 2002.)
Szerző: 2018. 01. 17.
Ha még nincs közöttünk, csatlakozzon most az Unokáink is olvasni fogják oldal kedvelőihez a Facebookon!

Hasonló

Varázslat

Huszár Boglárka alkotása 60×60 cm. olaj, vászon. Nem is tudom mióta  áll  ez  a  nagyon  régi  épület,  kicsit  elvarázsolt  szépségével   kastély,  kicsit  bástya szerű  repkénnyel  befutott oldalával.  Az idő ... Tartalom megtekintése

Az út  

Tüttő József alkotása Szinte  meggyötört  arcok,  holott  egy  életút  harcosai  a  születéstől  a  végsőkig.  Egyetlen  ember  akinek  annyiszor változik az  arca,  ahány állomást  tudhat  maga mögött.  Hogy sejthetnénk  gyermekkorban,  milyen ... Tartalom megtekintése

Pomaranski Luca portréja

Huszár Boglárka alkotása Csak általánosságban  szabad  beszélni, én  mégis  a portrézást  találom a legizgalmasabb alkotói  munkának.  Huszár  Boglárka  ragyogó   képet festett  Lucáról,  aki csak  éppen  bekukkantott  a  vászonra, hogy ... Tartalom megtekintése

Pince bejárat, Tokaj

Bíró  Ernő alkotása 30×42 cm, akvarell Ebben a rémítően  szomorkás időben  vágyódva  nézhetünk  erre  a  Bíró Ernő  által   megpingált  képre. Kirobbanó  fényekben  pompázik   a  pince  tetején  dúsan  hajtó ... Tartalom megtekintése

Emlék

Ősz Zoltán alkotása 25×30 cm, pasztell. 2024 “Jaj, a gyerekkor mily tündéri kor volt: egy ködbe olvadt álom és való, ha hullt a hó az égből, porcukor volt, s a... Tartalom megtekintése