Még az apostolokat is felülnézetben látom, és nem csak a tér oszlopcsarnokának körívét Szinte egész Rómát bejárja tekintetem. A rácsok mint egy térkép délkör vonalai, úgy osztják szeletekre előttem a... Tartalom megtekintése
Gerda István
Igazgató,
Nyíregyháza
Minőségi Díjjal ismerte el az EFQM szervezete a Nyírtávhő Kft. 2006. évi tevékenységét. A rangos nemzetközi díj mögött a kiválóságért vállvetve küzdött nemcsak a menedzsment, hanem az egész dolgozói kar, beleértve az adminisztratív és a fizikai munkásokat egyaránt. A tények, a számok mögött azokról az értékekről beszélgetünk Gerda István igazgatóval, amelyek elvezethettek a Minőségi Díjhoz.
Precízen meghatározott adatokra épülő vállalati világunkban azok lesznek a legjobbak, akik fejben is a toplista tetejét célozzák. Összehasonlításul egy sportpélda: az olimpiai aranyérmet az nyeri, aki lélektanilag is a legjobbnak bizonyul.
Szakmailag megalapozott, folyamatos munkával láttak hozzá az évek során az üzemeltetés, a fejlesztés mindennapi teendőihez. Később ehhez csatlakozott a minőség iránti elkötelezettség. Tették mindezt úgy, hogy ne csupán a menedzsment szándékát vagy éppen az aktuális divatot tükrözze a törekvés, hanem egyidejűleg akarták a szolgáltatás minőségét emelni, ezáltal a fogyasztók megelégedését szolgálni. A Nyírtávhő Kft.-t mint gazdálkodó szervezetet is gazdaságosan, költségtakarékosan akarták üzemeltetni. S nem mellékesen tűzték ki célul azt is, hogy a tulajdonos, a nyíregyházi városi önkormányzat elégedett legyen velük.
A cégstratégiát már évekkel ezelőtt úgy alakították, hogy az eredményes gazdálkodásba beépítsék a minőségbiztosítást. 2003-ban megmutatkozott a megelőző öt év jegyzett eredménye: a közepes szolgáltató cégek kategóriájában Nemzeti Minőségi Díjat vehettek át. A távhőszektorban a nyíregyházi cég részesült először ilyen magas elismerésben. Ez a díj magába foglalta a kulcsfolyamatok fejlesztését, a humán erőforrás menedzselését, figyeltek a pénzügyi folyamatokra, kézben és karbantartották ezeket. A tulajdonossal is, és saját berkeikben is időarányosan, rendszeresen értékeltek. 2004-ben már európai szinten mérették meg magukat. Az EFQM Kiválóság Díját ugyanis azok pályázhatják meg, akiket az előminősítő bizottság is javasol. A 2005-ös évben szép csendben fejlesztettek, majd 2006-ban döntöttek a díj megpályázásáról. Ez a szakmában már a teljesítőképesség határán, kiváló minőségben végzett szolgáltatói tevékenységet feltételez.
Mint arról Gerda István nem kis büszkeséggel tesz említést: minden alkalmazott magáévá tette a közösség által megfogalmazott célokat. Így aztán a svájci, német, lengyel és holland szakértőkből álló bizottság tagjai – akik egy héten át a helyszínen tanulmányozták a kiválóság feltételeit – tapasztalhatták, hogy nem csupán egy szűk kör dolgozik tudatosan, hanem a célcsoportokból tetszőlegesen kiválasztott alkalmazottak is érezték és érzékeltették a nemzetközi bizottság tagjaival, hogy ők egy szervezet felelősen tevékenykedő dolgozói. Tudják, hogy illeszkedik a munkafolyamatokba az általuk elvégzett feladat. Tisztában vannak azzal, hogy személy szerint az ő munkájuk is befolyásolja a hatékonyságot, a költségeket, a minőséget. A szakértői bizottság által kijelölt fókuszcsoportok – például az érdekképviseletek, a fizikai és az adminisztratív állomány tagjai – egyértelműen tükrözték megnyilatkozásaikkal, hogy náluk a csapatszellem, a cég érdekei egybeesnek saját személyes céljaikkal, megtalálják az alkotó tevékenység folytatásához a lehetőségeket. Márpedig ha az egyéni érdek és a közösségi cél találkozik, sokkal nagyobb az esély a minőségileg kifogástalan, költségtakarékos munka végzésére. A legfontosabbnak azt tartották a nemzetközi bizottság szakértői, hogy mindenki tudja, az általa végzett munka hozzájárul a szolgáltató cég eredményéhez. A többi pedig már történelem, elnyerték a Kiválóság Díjat, amelyet Gerda István igazgató úr nemrégiben vett át a fővárosban.
A minőségbiztosításról azt gondolják, hogy ez egy tudatos döntés, a kiválóság iránti elkötelezettség eredménye lehet. Ám nagyon érdekesen lehetett kialakítani egy távhőszolgáltató vállalatnál ezt a komplex folyamatot. Mintegy tíz éve döntöttek úgy, hogy a jók közt is a legjobbak lesznek. A 16 ezer nyíregyházi fogyasztó visszaigazolja ezt a törekvést. Ráadásul folyamatosan emelkedő árak mellett kellett elfogadtatniuk magukat a megrendelőikkel. A műszaki fejlesztés, az egyedi mérés lehetőségének megteremtése, a kulturált ügyfélfogadás megszervezése, a törvényes, szabályos cégműködés, a feladatok körülhatárolása, a felelősség láthatóvá tétele – mind megannyi szép feladattá nemesedett. Az csak a látszat, hogy monopolhelyzetben tehették meg ezt, hisz az energiaellátás nemcsak távhőszolgáltatással oldható meg. A piaci helyzetben és versenyben elért kiváló eredményük mellett arra is büszkék, hogy a tulajdonos, Nyíregyháza Megyei Jogú Város Önkormányzata jónak tartja azt a minőségi gondolkodást és költséghatékonyságot, amelyet a Nyírtávhő Kft. az elmúlt években végzett. Mint Gerda István utal rá, a minőség most már kötelez…
(Szabolcs-Szatmár-Beregi Almanach 22. kötet. In-Forma Kiadó Nyíregyháza 2006.)
Hasonló
Péter László és neje, Dr. J...
Dr. Sztányi István
Lakatos Dénes
Dr. Szikora Lászlóné
Dr. Balogh Zoltán
Poroszka Norbert
Dr. Szerdahelyi Zita
Dr. Szerdahelyi Szabolcs
Seszták Oszkár
Dr. Szabó Sarolta PhD
Hargitai István
Dr. Tisza László
Dajka István
Giliga Ferencné
Gyetván Magdolna
Csizmadia Valéria
Fodor László
Fábián Gonzáles
Bodnár Zoltán
Hargitai István
A Szent Péter bazilika kupolájának a tetején
Égi áldás az özvegyasszony házasságára
Ilus málnát, szamócát, medvehagymát árult a piacon, de Károly inkább a kezét kérte meg Ilus még akkor sem tudott örülni, mikor a postás meghozta az első nyugdíját. Minek? Éppen annyit... Tartalom megtekintése
Virágvasárnap Vatikánban a Szent Péter téren
Pálmaágakból lefektetett szőnyeg a Bazilika lépcsőin, olajágakkkal integető ünneplők Ilyen meghívót kap a vendég, ha a jó sorsa Rómában egy zarándokszállásra viszi. A Casa per ferie delle Suore Missionarie Pallottine néhány... Tartalom megtekintése
Varázslat
Huszár Boglárka alkotása 60×60 cm. olaj, vászon. Nem is tudom mióta áll ez a nagyon régi épület, kicsit elvarázsolt szépségével kastély, kicsit bástya szerű repkénnyel befutott oldalával. Az idő ... Tartalom megtekintése
Az út
Tüttő József alkotása Szinte meggyötört arcok, holott egy életút harcosai a születéstől a végsőkig. Egyetlen ember akinek annyiszor változik az arca, ahány állomást tudhat maga mögött. Hogy sejthetnénk gyermekkorban, milyen ... Tartalom megtekintése
Hegyet hágék, lőtőt lépék, a sárkány farkán túráztam
Megtépett sziklák, leszakadt hegyormok, madeirai séta egy csángó ima ritmusára Légvonalban… Ha valahol tényleg látni is lehet, mit jelent ez a kifejezés, az a Ponta de São Lourenço, azaz a... Tartalom megtekintése
Pomaranski Luca portréja
Huszár Boglárka alkotása Csak általánosságban szabad beszélni, én mégis a portrézást találom a legizgalmasabb alkotói munkának. Huszár Boglárka ragyogó képet festett Lucáról, aki csak éppen bekukkantott a vászonra, hogy ... Tartalom megtekintése
Győr Bécsi kapu tér. Egy csepp harmónia
Hargitai Beáta alkotása Győr talán legszebb tere a Bécsi kapu tér. Szinte minden épülete műemlék, barokk, copf, és kora klasszicista stílusú homlokzatokkal. (Wikipédia) A tér ragyogása, elegánsan hangolt épületei a ... Tartalom megtekintése
Egy kis nyelvészkedés a Piña Coladaval kapcsolatban
Szűrt ananászt jelent magyarul, szögezném le Móricka kedvéért… …akinek mint tudjuk, mindenről ugyanaz jut eszébe. Felhívnám továbbá a figyelmét az “ ñ ” betű kalapocskájára, ami által “ ny “-ne... Tartalom megtekintése
Történetek a füstölődő szalonnatáblák mellől
A régi házak padlásai mindig is kincseket rejtettek és rejtenek magukban Éreztem én ezt már gyerekkoromban, ugyanis állandóan azon siránkoztam, hogy mikor mehetek már fel én is a hijúba, ami... Tartalom megtekintése