Szabó Pál István

Ügyvezető,

Záhony

szszb_06-202_szabo_pal_istvan.jpgHazánk keleti térségében hiányt pótoltak, amikor 1993-ban záhonyi székhellyel létrehozták a Tisza-Trade-Z Ipari Szolgáltató és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaságot. Tevékenységükkel munkát biztosítanak számos alvállalkozó dolgozójának, alkalmazottjának. Munkájuk környezetvédelmi szempontból is igen hasznos. Speciális feladatok elvégzésére vállalkoznak. Mindössze négyen vannak. Mindnyájan műszaki végzettségűek és beállítottságúak. Íme a rövidke névsor: Szabó Pál István ügyvezető, Andó János ügyvezető, Csorba József vasútépítő és fenntartási üzemmérnök, Szabó János gépészmérnök, szakértő.

A műszaki emberek, a tervezők az utóbbi pár évben arra panaszkodnak, hogy kevés a megrendelésük, visszaesett a fizetőképes kereslet. Nos, ezért is kellett a Négyeknek a több lábon való állást választani. Ebben a nehéz gazdasági helyzetben igyekeznek rugalmasan alkalmazkodni az igényekhez és a lehetőségekhez. Próbálkozásaikat kisebb-nagyobb siker koronázza. Annyi szent: megyénk műszaki palettáján különleges helyet foglalnak el. A bemutatkozó feljegyzésüket változtatás nélkül közöljük: A cég a tevékenységét 1993. február 2-án kezdte meg. Jelentősebb tevékenységi körei: Magasépítő-ipar, mélyépítőipar, építési szakipar, külkereskedelem, építészeti, építőmérnöki tevékenység és ehhez kapcsolódó műszaki tanácsadás. Röviden a cégről. A cég tagjainak végzettségéből adódóan és eddigi tevékenységéből következően főleg tervezői, szakértői, beruházást lebonyolítói tevékenységet végzünk.

A több éves gyakorlatban szerzett tapasztalatok alapján az engedélyezéstől a kulcsra kész kivitelezésig vállaljuk különböző telephelyek, ahhoz kapcsolódó iparvágányok kialakítását. Eddig elsősorban Szabolcs-Szatmár-Bereg megye területén dolgoztunk, nagyrészt Záhonyban és térségében. Így példaként tudjuk megemlíteni Mándok község területén a CARPE DIEM Bt. telephelyét, vagy az Agro Kft. iparvágányait. Nagy gyakorlattal rendelkezünk a már megépült iparvágány-hálózatok használatbavételi engedély érvényességi idejének meghosszabbítási dokumentáció összeállításában. Dolgoztunk az ERDÉRT és a Taurus Carbonpack tuzséri telepén. (Az ERDÉRT-telep egy részét a Magyar Villamossági Művek vette meg, vett itt egy részt a TRANSCARPARK Nemzetközi Raktározási Kft. is.)

Cégünk lebonyolításában készült el Zsurk mellett a HUN ALCO Rt. megrendelésében egy nagy kamionforgalmat lebonyolító vasúti-közúti szintbeni keresztezés, annak biztosításával együtt.

A különleges vasúti pályaszerkezetek terén szerzett ismereteink révén vasbetontálcán − amely környezetvédelmi szempontból egyre több helyen megjelenő létesítmény − sínleerősítéseket tervezünk és azok kivitelezésének lebonyolítását vállaljuk. Ilyen jellegű munkánk volt például a MOL Rt.-nek a Szeged-Algyőn épített vasbetontálcája. Dolgozunk a megyén kívül is. Így például a Vámosgyörk határában egy stratégiai benzin- és olajtároló telep iparvágány-hálózatának, vasbetontálcáinak tervezési munkáit végeztük el. Jelenleg tárgyalunk Tiszaújvárosban a Tiszai Finomító iparvágány-hálózatának felújításáról, illetve esetleges bővítéséről. Megállapodás előtt vagyunk egy Tuzsér térségében folytatandó iparvágányhálózat-bővítés és a hozzá kapcsolódó rakodók engedélyeztetésének kivitelezési munkáinak és hatósági üzembe helyezési eljárásának levezetésére. (A TRANSCARPARK Kft. Tuzsér térségében raktárházat és rakodótreppeket építtet.)

Fenti munkáinkon túl vállalkozunk más különleges vasúti felépítmény-szerkezet tervezésére, kivitelezésére, különös tekintettel széles nyomtávolságú, vagy széles-normál szerkezetekre. Eddig az idézet. Iparvágányok és közúti rakodók mellett megtervezik és lebonyolítják a szennyező csapadékvíz elvezetését. A vasúti sínek mentén a vegyi és egyéb szennyezések eltávolításában is közreműködnek. A vasúti pályák alatti vezetékek (például gázvezeték) elhelyezésének tervezésével és kivitelezésével is foglalkoznak. A kereskedelmi tevékenységüket egyelőre felfüggesztették.

Szabó Pál István a záhonyi igazgatóság vagyongazdálkodási irodájának vezetője. Apja vasutas volt. Ő a Budapesti Közlekedési és Távközlési Műszaki Főiskolán szerzett diplomát, dolgozott a MÁV Tervező Intézetében, 1980-tól Záhonyban dolgozik. Szeret a számítógépekkel foglalkozni. Andó János a Regionális Iroda főmunkatársa, diplomáját a Győri Közlekedési és Műszaki Főiskolán szerezte. Pesten szakmai, a vezérigazgatóságon pedig ifjúsági tapasztalatokat szerzett. Csorba József irodavezető-helyettes a győri főiskolán végzett, igazságügyi szakértő a vasúti-közúti baleseteknél. Fiatalabb korában aktívan futballozott, bejárta a szakmai ranglétrát. Szabó János Miskolcon lett gépészmérnök, az említett iroda főmunkatársa. Emelőgépek, daruk szakértője. Erős fiatalember, segíti a testépítők klubját. A városi önkormányzat képviselőjeként közéleti munkát is végez.

 (Szabolcs-Szatmár-Beregi Almanach 6. kötet. In-Forma Kiadó Nyíregyháza 1997.)
Szerző: 2018. 01. 17.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ha még nincs közöttünk, csatlakozzon most az Unokáink is olvasni fogják oldal kedvelőihez a Facebookon!

Hasonló