Sápiné Trembulyák Tünde

Iskolaigazgató,

Füzérkomlós

baz_06_66_sapine_trembulyak_tunde.jpgAz Intézményfenntartó Társulás által működtetett Füzérkomlósi Általános Iskola szép földrajzi környezetben, hegyekkel körülvett helyen található. A festői szépségű táj, a kristálytiszta friss levegő biztosítja a természetet szerető egészséges, edzett gyermekek nevelését.

Az 1967-ben épült nyolc tantermes, komfortos, nyolc önálló osztállyal és két napközis csoporttal rendelkező intézmény fő feladata a tudományos alapokon nyugvó, továbbépíthető ismeretanyag közvetítése – figyelembe véve az adott közösség, a gyerekek képességeit. Konyha és óvoda is tartozik hozzá, amelyet 1979-ben, valamint a tornaterem, amelyet 1989-ben adtak át. 1996-ban pályázat útján sikerült iskolabuszt beszerezniük. 1999-ben a tetőtér beépítése útján egy technikatantermet és egy osztálytermet sikerült kialakítaniuk, 2002-ben pedig megtörtént az intézmény homlokzatának felújítása. Az iskola rendelkezik önálló nyelvi laborral, amely eredményesebbé teszi a német nyelv oktatását.

A tanulólétszám jelenleg 115 fő, a tanulócsoportok átlagosan 16 fős létszámmal működnek. A tanulók közel fele részesül napközi otthonos ellátásban, a diákétkeztetés közel száz százalékos. Az iskola nevelői létszáma 15 fő, a szakos ellátottság kilencven százalékos (ének-zene, kémia és testnevelés szakos tanár hiányzik). A tanulólétszám egynegyede a cigány etnikumhoz tartozik, egyharmaduk veszélyeztetett környezetben él. Az ő felzárkóztatásukra vezették be az integrációs oktatást az 1-2. és az 5-6. évfolyamon.

A Soros Alapítványtól 2000-ben nyert pályázat útján sikerült a számítógépparkot bővíteni, így egyre többen ismerkedhetnek meg az informatika alapjaival.

Az iskola 1995-től alapfokú művészeti oktatást is ellát, a sátoraljaújhelyi Művésztanoda kihelyezett tagozataként három tanszakon (tánc, zongora, képzőművészet) folyik képzés.

A mosolygós és mindig életvidám Sápiné Trembulyák Tündét, aki 1967. május 9-én született Sátoraljaújhelyen, 2001-ben nevezték ki az iskola igazgatójává. Édesapja kőműves volt a Hollóházi Porcelángyárban, édesanyja ugyanott volt raktárvezető-helyettes. Már gyermekkorában kiderült, hogy amolyan „izgő-mozgó ember”, aki szívesen vesz részt minden közösségi megmozduláson. Az általános iskolában a matematikát és a történelmet kedvelte, ám sokoldalúságát mi sem bizonyítja jobban mint az, hogy végül magyar szakos tanár lett.

Az idevezető úton előbb megélhette a sárospataki diákéletet, aktív, mindenben részt vállaló közösség tagja lehetett a mai Református Gimnázium előd intézményében a II. Rákóczi Ferenc Gimnáziumban, elsősorban Ureczkyné Balla Eszter osztályfőnök jóvoltából. Bár világéletében rendőr akart lenni, a szülők akarata előtt meghajolva – egyetlen gyermeküket nem engedték rendőrnek – a Tanítóképző Intézetben tett sikeres felvételi vizsgát, ahol 1988-ban szerzett tanítói diplomát. Két évtizede dolgozik jelenlegi munkahelyén. Kezdetben az alsó tagozaton tanított, a 7-8. osztályban magyar nyelv és irodalmat oktat a mai napig. Hogy lépést tarthasson a szakmában történő változásokkal, különböző szakmai tanfolyamokon, továbbképzéseken vett részt. 1991-től vezette az iskolában működő diákönkormányzatot, közreműködésével különböző országos feladatmegoldó versenyeken vettek részt – sikerrel. Az 1998-ban megalakult Mosolygó Gyermekekért Alapítvány kuratóriumi elnöke lett. Több éven keresztül vezette az Ifjúsági Klubot, a Művelődési Ház és a Községi Könyvtár vezetője is volt. Aktívan részt vesz a település közéletében is, 1994-től a helyi önkormányzati képviselő-testület tagja.

„Munkámban a gyermekszeretet tartom a legfontosabbnak – mondja Sápiné Trembulyák Tünde. – A jó tanár szereti a munkáját, és imád tanítani. Bár az intézmény irányításában ki kellett alakítanom egyfajta főnök-beosztott viszonyt, igyekszem mindenkivel szemben a legteljesebb módon emberként eljárni. Kiemelkedően fontosnak tartom a kollégák munkájának megbecsülését, elismerésükben nemcsak az anyagi eszközöket – hisz ezek szűkösek –, hanem az ösztönzés, buzdítás egyéb formáit is igyekszem alkalmazni. Igyekszem tájékozódni a napi dolgokban, és a pályázatok írásával a lehető legtöbbet igyekszem segíteni iskolámat és a települést.”

1991-ben kötött házasságot Sápi Ernővel, aki a Határőrségnél dolgozik Sátoraljaújhelyen. Edina lányuk 1992-ben született. Jelenleg hetedikes általános iskolás, nagyon jól tanul, és állatorvosnak készül. Sápiné Trembulyák Tünde szabad idejében szeret kötni és varrni, valamint olvasni. Érdekli a napi politika, szeretné átlátni a mindennapi dolgokat, hogy érzékelje mi zajlik körülötte nap mint nap. Eddigi szakmai pályafutásával – amelyben jelentős szerepet játszott férje támogatása is – elégedett, hiszen sikerült megvalósítani terveit. A továbbiakban is igyekszik „a lehető legtöbbet kihozni” a tantestületből, az iskolából.

(Borsod-Abaúj-Zempléni Almanach 6. kötet. In-Forma Kiadó Nyíregyháza 2005.)
Szerző: 2018. 01. 17.
Ha még nincs közöttünk, csatlakozzon most az Unokáink is olvasni fogják oldal kedvelőihez a Facebookon!

Hasonló

Varázslat

Huszár Boglárka alkotása 60×60 cm. olaj, vászon. Nem is tudom mióta  áll  ez  a  nagyon  régi  épület,  kicsit  elvarázsolt  szépségével   kastély,  kicsit  bástya szerű  repkénnyel  befutott oldalával.  Az idő ... Tartalom megtekintése

Az út  

Tüttő József alkotása Szinte  meggyötört  arcok,  holott  egy  életút  harcosai  a  születéstől  a  végsőkig.  Egyetlen  ember  akinek  annyiszor változik az  arca,  ahány állomást  tudhat  maga mögött.  Hogy sejthetnénk  gyermekkorban,  milyen ... Tartalom megtekintése

Pomaranski Luca portréja

Huszár Boglárka alkotása Csak általánosságban  szabad  beszélni, én  mégis  a portrézást  találom a legizgalmasabb alkotói  munkának.  Huszár  Boglárka  ragyogó   képet festett  Lucáról,  aki csak  éppen  bekukkantott  a  vászonra, hogy ... Tartalom megtekintése

Pince bejárat, Tokaj

Bíró  Ernő alkotása 30×42 cm, akvarell Ebben a rémítően  szomorkás időben  vágyódva  nézhetünk  erre  a  Bíró Ernő  által   megpingált  képre. Kirobbanó  fényekben  pompázik   a  pince  tetején  dúsan  hajtó ... Tartalom megtekintése