Kunné Fehérvári Flóra

Igazgató,

Mátészalka

szszb_09-164_kunne_fehervari_flora.jpgHuszonnyolc éve van a pedagógusi pályán, s a megye több középiskolájában megfordult már. Nemcsak mint tanár, hanem mint szaktanácsadó is bekapcsolódott az intézmények életébe. Idén szerzi meg második diplomáját, de az évek során több felsőfokú tanfolyamot elvégzett.

Ő Kunné Fehérvári Flóra, a mátészalkai Esze Tamás Gimnázium és Egészségügyi Szakközépiskola igazgatónője. 1948. december elsején született Hajdúdorogon, ahol általános iskolai tanulmányait is végezte. A debreceni Kossuth Lajos Tudományegyetem Gyakorló Gimnáziumában szerzett érettségit 1967-ben, s még ebben az évben felvételt nyert a KLTE német-orosz szakára. Egyetemi tanulmányai alatt kötött házasságot első férjével, aki akkor tanárként dolgozott, ma újságíró. Két fiúk született, ma mindketten egyetemi hallgatók. A nyolcvanas évek elején vált el férjétől, s akkor Mátészalkára költözött fiaival. Jelenlegi férje Kun Gedeon könyveléssel, adótanácsadással foglalkozik.

Szakmai önéletrajzát böngészve rögtön szembetűnik nem mindennapi terjedelme. Kunné Fehérvári Flóra az egyetem befejezése után a fehérgyarmati Zalka Máté Gimnáziumban kezdte pályafutását. Mint mondja: jó iskolába, jó közösségbe került, ahol kiválóan el lehetett sajátítani a szakmát és a lelkiismeretes pedagógusi munkát. A jó alapozás mellett nagy gondot fordított és fordít ma is önmaga továbbképzésére. A húszhoz közelít azon tanfolyamok száma, melyeket sikeresen elvégzett. Az orosz és a német nyelvi kurzusokon kívül osztályfőnöki ankéton, Európai Uniós konferencián, módszertani továbbképzés-sorozaton is részt vett. A munka eredménye leginkább diákjai sikerében mérhető. Évről-évre több tanítványa szerzett középfokú nyelvvizsgát, s a továbbtanulási arány is munkáját dicséri.

Ezerkilencszázkilencvenkettő augusztusától hat éven keresztül szaktanácsadóként tevékenykedett, s ez idő alatt megfordult Szabolcs-Szatmár-Bereg megye legtöbb általános- és középiskolájában. Továbbképzéseket, szakmai napokat, német nyelvi klubot, tanulmányi versenyeket szervezett. A hagyományos szaktanácsadói rendszer megszűnése után a Megyei Pedagógiai Intézet NAT-tanfolyamain vett részt, az élő idegen nyelv műveltségi területének felelőse volt, s ebben a témakörben maga is több továbbképzést tartott. Legnagyobb vállalkozása ezen a téren, hogy helyi tantárgyi tantervet írt német nyelvből a NAT-nak megfelelően 5–10. évfolyamra. A tantervet kedvező lektori vélemény után elfogadták, s az OKI felvette számítógépes adatbankjába. Később orosz nyelvből is megírta a helyi tantervet, mely az előzőhöz hasonlóan országos terjesztésű.

A szaktanácsadói munka révén betekintést nyert sok iskola életébe, s az intézmények irányításába. A pedagógusi pályán eltöltött évek alatt szakmai, nevelési tapasztalatokkal gazdagodott. Így nem érte váratlanul 1998 tavaszán az igazgatóhelyettesi felkérés az Esze Tamás Gimnáziumban, ahol 1984 óta tanít. 1998. augusztus elsején igazgatónak nevezték ki ebben az intézményben.

Azóta szabadideje is egyre ritkábban van, ahogy ő mondja: „Csak, ha csinálok magamnak. De rosszul érezném magam, ha takarékon kellene élnem.”

Szívesen barangol hazai s külföldi tájakon, és nagyon szereti a családi összejöveteleket, melyek igazán nagyszabásúak, ha mind a négy testvére megérkezik. Nyolchónapos unokájával szívesen eltöltene több időt is, de a nagy térbeli távolság (Budapesten élnek) ezt nem teszi lehetővé olyan gyakran, ahogy igénye lenne rá. Üdítően hatnak rá a jó versek, akár a mindennapi teendők között is szentel néhány percet Tóth Árpád, Nagy László, József Attila alkotásaira. Arra a kérdésre is, hogy mi pedagógusi hitvallása, József Attila idézettel válaszol: „…jó szóval oktasd, játszani is engedd szép, komoly fiadat!”

Jelenleg a Budapesti Műszaki Egyetem kihelyezett nyíregyházi konzultációs központjában végzi a közoktatás-vezetői szakot, ahol idén szerez diplomát. Szakdolgozatának témája a tehetségnevelés, a tehetséggondozás intézmény szintű megvalósítása.

A témaválasztása nem véletlen. A 2000/2001-es tanévtől szeretné beindítani a gimnáziumban a tehetséggondozó programot, mely a mátészalkai Móricz Zsigmond Általános Iskola komplex tehetséggondozó programjára épül. Tervei között szerepel a diákélet színesítése is, melyre azért most sincs panasz. Olyan iskolai légkört szeretne kialakítani, ahová a diákok szívesen jönnek, s ha lehet, tényleg második otthonuknak érzik az intézményt. Mint mondja:

– Pedagógusként már bizonyítottam, most itt az ideje, hogy igazgatóként is helyt álljak. Szeretném az elődeim munkáját úgy folytatni, hogy az Esze Tamás Gimnázium és Egészségügyi Szakközépiskola továbbra is vonzó legyen, s a kollégákkal együtt színvonalas szakmai és nevelő munkát valósítsunk meg.

 (Szabolcs-Szatmár-Beregi Almanach 9. kötet. In-Forma Kiadó Nyíregyháza 2000.)
Szerző: 2018. 01. 17.
Ha még nincs közöttünk, csatlakozzon most az Unokáink is olvasni fogják oldal kedvelőihez a Facebookon!

Hasonló

Varázslat

Huszár Boglárka alkotása 60×60 cm. olaj, vászon. Nem is tudom mióta  áll  ez  a  nagyon  régi  épület,  kicsit  elvarázsolt  szépségével   kastély,  kicsit  bástya szerű  repkénnyel  befutott oldalával.  Az idő ... Tartalom megtekintése

Az út  

Tüttő József alkotása Szinte  meggyötört  arcok,  holott  egy  életút  harcosai  a  születéstől  a  végsőkig.  Egyetlen  ember  akinek  annyiszor változik az  arca,  ahány állomást  tudhat  maga mögött.  Hogy sejthetnénk  gyermekkorban,  milyen ... Tartalom megtekintése

Pomaranski Luca portréja

Huszár Boglárka alkotása Csak általánosságban  szabad  beszélni, én  mégis  a portrézást  találom a legizgalmasabb alkotói  munkának.  Huszár  Boglárka  ragyogó   képet festett  Lucáról,  aki csak  éppen  bekukkantott  a  vászonra, hogy ... Tartalom megtekintése

Pince bejárat, Tokaj

Bíró  Ernő alkotása 30×42 cm, akvarell Ebben a rémítően  szomorkás időben  vágyódva  nézhetünk  erre  a  Bíró Ernő  által   megpingált  képre. Kirobbanó  fényekben  pompázik   a  pince  tetején  dúsan  hajtó ... Tartalom megtekintése