Ilus málnát, szamócát, medvehagymát árult a piacon, de Károly inkább a kezét kérte meg Ilus még akkor sem tudott örülni, mikor a postás meghozta az első nyugdíját. Minek? Éppen annyit... Tartalom megtekintése
Kunné Fehérvári Flóra
Igazgató,
Mátészalka
Huszonnyolc éve van a pedagógusi pályán, s a megye több középiskolájában megfordult már. Nemcsak mint tanár, hanem mint szaktanácsadó is bekapcsolódott az intézmények életébe. Idén szerzi meg második diplomáját, de az évek során több felsőfokú tanfolyamot elvégzett.
Ő Kunné Fehérvári Flóra, a mátészalkai Esze Tamás Gimnázium és Egészségügyi Szakközépiskola igazgatónője. 1948. december elsején született Hajdúdorogon, ahol általános iskolai tanulmányait is végezte. A debreceni Kossuth Lajos Tudományegyetem Gyakorló Gimnáziumában szerzett érettségit 1967-ben, s még ebben az évben felvételt nyert a KLTE német-orosz szakára. Egyetemi tanulmányai alatt kötött házasságot első férjével, aki akkor tanárként dolgozott, ma újságíró. Két fiúk született, ma mindketten egyetemi hallgatók. A nyolcvanas évek elején vált el férjétől, s akkor Mátészalkára költözött fiaival. Jelenlegi férje Kun Gedeon könyveléssel, adótanácsadással foglalkozik.
Szakmai önéletrajzát böngészve rögtön szembetűnik nem mindennapi terjedelme. Kunné Fehérvári Flóra az egyetem befejezése után a fehérgyarmati Zalka Máté Gimnáziumban kezdte pályafutását. Mint mondja: jó iskolába, jó közösségbe került, ahol kiválóan el lehetett sajátítani a szakmát és a lelkiismeretes pedagógusi munkát. A jó alapozás mellett nagy gondot fordított és fordít ma is önmaga továbbképzésére. A húszhoz közelít azon tanfolyamok száma, melyeket sikeresen elvégzett. Az orosz és a német nyelvi kurzusokon kívül osztályfőnöki ankéton, Európai Uniós konferencián, módszertani továbbképzés-sorozaton is részt vett. A munka eredménye leginkább diákjai sikerében mérhető. Évről-évre több tanítványa szerzett középfokú nyelvvizsgát, s a továbbtanulási arány is munkáját dicséri.
Ezerkilencszázkilencvenkettő augusztusától hat éven keresztül szaktanácsadóként tevékenykedett, s ez idő alatt megfordult Szabolcs-Szatmár-Bereg megye legtöbb általános- és középiskolájában. Továbbképzéseket, szakmai napokat, német nyelvi klubot, tanulmányi versenyeket szervezett. A hagyományos szaktanácsadói rendszer megszűnése után a Megyei Pedagógiai Intézet NAT-tanfolyamain vett részt, az élő idegen nyelv műveltségi területének felelőse volt, s ebben a témakörben maga is több továbbképzést tartott. Legnagyobb vállalkozása ezen a téren, hogy helyi tantárgyi tantervet írt német nyelvből a NAT-nak megfelelően 5–10. évfolyamra. A tantervet kedvező lektori vélemény után elfogadták, s az OKI felvette számítógépes adatbankjába. Később orosz nyelvből is megírta a helyi tantervet, mely az előzőhöz hasonlóan országos terjesztésű.
A szaktanácsadói munka révén betekintést nyert sok iskola életébe, s az intézmények irányításába. A pedagógusi pályán eltöltött évek alatt szakmai, nevelési tapasztalatokkal gazdagodott. Így nem érte váratlanul 1998 tavaszán az igazgatóhelyettesi felkérés az Esze Tamás Gimnáziumban, ahol 1984 óta tanít. 1998. augusztus elsején igazgatónak nevezték ki ebben az intézményben.
Azóta szabadideje is egyre ritkábban van, ahogy ő mondja: „Csak, ha csinálok magamnak. De rosszul érezném magam, ha takarékon kellene élnem.”
Szívesen barangol hazai s külföldi tájakon, és nagyon szereti a családi összejöveteleket, melyek igazán nagyszabásúak, ha mind a négy testvére megérkezik. Nyolchónapos unokájával szívesen eltöltene több időt is, de a nagy térbeli távolság (Budapesten élnek) ezt nem teszi lehetővé olyan gyakran, ahogy igénye lenne rá. Üdítően hatnak rá a jó versek, akár a mindennapi teendők között is szentel néhány percet Tóth Árpád, Nagy László, József Attila alkotásaira. Arra a kérdésre is, hogy mi pedagógusi hitvallása, József Attila idézettel válaszol: „…jó szóval oktasd, játszani is engedd szép, komoly fiadat!”
Jelenleg a Budapesti Műszaki Egyetem kihelyezett nyíregyházi konzultációs központjában végzi a közoktatás-vezetői szakot, ahol idén szerez diplomát. Szakdolgozatának témája a tehetségnevelés, a tehetséggondozás intézmény szintű megvalósítása.
A témaválasztása nem véletlen. A 2000/2001-es tanévtől szeretné beindítani a gimnáziumban a tehetséggondozó programot, mely a mátészalkai Móricz Zsigmond Általános Iskola komplex tehetséggondozó programjára épül. Tervei között szerepel a diákélet színesítése is, melyre azért most sincs panasz. Olyan iskolai légkört szeretne kialakítani, ahová a diákok szívesen jönnek, s ha lehet, tényleg második otthonuknak érzik az intézményt. Mint mondja:
– Pedagógusként már bizonyítottam, most itt az ideje, hogy igazgatóként is helyt álljak. Szeretném az elődeim munkáját úgy folytatni, hogy az Esze Tamás Gimnázium és Egészségügyi Szakközépiskola továbbra is vonzó legyen, s a kollégákkal együtt színvonalas szakmai és nevelő munkát valósítsunk meg.
(Szabolcs-Szatmár-Beregi Almanach 9. kötet. In-Forma Kiadó Nyíregyháza 2000.)
Hasonló
Hiszi, hogy jó utat választ...
Péter László és neje, Dr. J...
Galambos Béláné
Tisza Sándor Rajmund
Dr. Zsonda László
Veres Péter
Berecz János
Nánásiné Szabolcsi Mónika
Dr. Pásztor Erzsébet
Dr. Sztányi István
Vargáné Markos Ágnes
Nagy Péter
Balogh Istvánné
M. Szlávik Tünde
Elek István
Kovács Szilárd
Kiss János
Kocsik László Csaba
Filep Sándor
Szántó Zsolt
Égi áldás az özvegyasszony házasságára
Virágvasárnap Vatikánban a Szent Péter téren
Pálmaágakból lefektetett szőnyeg a Bazilika lépcsőin, olajágakkkal integető ünneplők Ilyen meghívót kap a vendég, ha a jó sorsa Rómában egy zarándokszállásra viszi. A Casa per ferie delle Suore Missionarie Pallottine néhány... Tartalom megtekintése
Varázslat
Huszár Boglárka alkotása 60×60 cm. olaj, vászon. Nem is tudom mióta áll ez a nagyon régi épület, kicsit elvarázsolt szépségével kastély, kicsit bástya szerű repkénnyel befutott oldalával. Az idő ... Tartalom megtekintése
Az út
Tüttő József alkotása Szinte meggyötört arcok, holott egy életút harcosai a születéstől a végsőkig. Egyetlen ember akinek annyiszor változik az arca, ahány állomást tudhat maga mögött. Hogy sejthetnénk gyermekkorban, milyen ... Tartalom megtekintése
Hegyet hágék, lőtőt lépék, a sárkány farkán túráztam
Megtépett sziklák, leszakadt hegyormok, madeirai séta egy csángó ima ritmusára Légvonalban… Ha valahol tényleg látni is lehet, mit jelent ez a kifejezés, az a Ponta de São Lourenço, azaz a... Tartalom megtekintése
Pomaranski Luca portréja
Huszár Boglárka alkotása Csak általánosságban szabad beszélni, én mégis a portrézást találom a legizgalmasabb alkotói munkának. Huszár Boglárka ragyogó képet festett Lucáról, aki csak éppen bekukkantott a vászonra, hogy ... Tartalom megtekintése
Győr Bécsi kapu tér. Egy csepp harmónia
Hargitai Beáta alkotása Győr talán legszebb tere a Bécsi kapu tér. Szinte minden épülete műemlék, barokk, copf, és kora klasszicista stílusú homlokzatokkal. (Wikipédia) A tér ragyogása, elegánsan hangolt épületei a ... Tartalom megtekintése
Egy kis nyelvészkedés a Piña Coladaval kapcsolatban
Szűrt ananászt jelent magyarul, szögezném le Móricka kedvéért… …akinek mint tudjuk, mindenről ugyanaz jut eszébe. Felhívnám továbbá a figyelmét az “ ñ ” betű kalapocskájára, ami által “ ny “-ne... Tartalom megtekintése
Történetek a füstölődő szalonnatáblák mellől
A régi házak padlásai mindig is kincseket rejtettek és rejtenek magukban Éreztem én ezt már gyerekkoromban, ugyanis állandóan azon siránkoztam, hogy mikor mehetek már fel én is a hijúba, ami... Tartalom megtekintése
Pince bejárat, Tokaj
Bíró Ernő alkotása 30×42 cm, akvarell Ebben a rémítően szomorkás időben vágyódva nézhetünk erre a Bíró Ernő által megpingált képre. Kirobbanó fényekben pompázik a pince tetején dúsan hajtó ... Tartalom megtekintése