Huszár Boglárka alkotása 60×60 cm. olaj, vászon. Nem is tudom mióta áll ez a nagyon régi épület, kicsit elvarázsolt szépségével kastély, kicsit bástya szerű repkénnyel befutott oldalával. Az idő ... Tartalom megtekintése
Tóth Tamás
Az Árpád Vezér Gimnázium igazgatója,
Sárospatak
A hatalmas tér lenyűgözi, „szinte maga alá gyűri” a belépőt, a gimnázium többemeletes aulájába lépve templomban érzi magát az ember. A tevékenysége alapján méltán elismert Makovecz Imre által megálmodott és 1993-ban Mádl Ferenc akkori oktatási miniszter által felavatott épületegyüttes a felhasznált rengeteg faanyag révén természetközelivé válik.
A 2000-től Árpád Vezér Gimnázium és Kollégium néven működő intézményben ma közel 650 diák tanul, akiknek fele kollégista. A 61 fős tantestület a hat, négy és öt évfolyamos képzés aktív közreműködője. A gimnázium zavartalan oktató-nevelő munkáját 40 technikai dolgozó segíti.
Nyelvvizsga-eredményeikkel „dobogós helyen” állnak a megyei gimnáziumokkal való összevetésben, tehetséggondozó intézményként az Arany János Tehetséggondozó Program részesei. Szép sikereket értek el az országos tanulmányi versenyeken: elsősorban számítástechnikából, de matematikából, földrajzból és biológiából is országos döntőbe jutottak diákjaik. A sportban is jeleskednek, kosárlabdában, kézilabdában és aerobikban arattak sikereket az elmúlt években.
Több országos rendezvényt szerveztek már, többek között helyt adtak a tehetséggondozó konferenciának és az országos fizikatanári ankétnak. Most a 12 ország részvételével lebonyolítandó XII. Közép-európai Számítástechnikai Diákolimpia előkészítésén munkálkodnak. Mindebben jelentős szerepe van Tóth Tamásnak, aki 2003 óta igazgatja az Árpád Vezér Gimnáziumot.
Pedagógusszülők (édesanyja tanítónő, édesapja matematika–fizika szakos tanár) gyermekeként 1968. szeptember 12-én született Miskolcon. Gyermekkorát egy csodálatosan szép környezetben fekvő kis településen, Bogácson töltötte, majd középiskolai tanulmányait az I. László Gimnáziumban folytatta Mezőkövesden. A nagyon jó szellemiségű gimnázium mellett az „élet tanítómesterének bizonyuló” kollégium is sokat tett hozzá tudásához, élettapasztalatához, feltétlenül előnyére váltak az itt töltött évek.
„Előfelvételisként” Zalaegerszegen töltött tizenegy hónapos katonai szolgálatot, ami után csodálatos öt év következett Debrecenben a Kossuth Lajos Tudományegyetemen, ahol történelem–földrajz szakos diplomát szerzett 1992-ben.
Pedagóguspályáját a tokaji Kereskedelmi Szakmunkásképző és Szakközépiskola nevelőtanáraként kezdte, majd ugyanilyen beosztásban a sárospataki Református Kollégium Gimnáziumába került egy évre. Újabb egy évet tanított a gimnázium történelem–földrajz szakos tanáraként, majd a sárospataki 119. Számú Ipari Szakmunkásképző Intézet földrajz szakos óraadó tanáraként dolgozott. 1995-ben került jelenlegi intézményébe, ahol egy évvel később már a gimnázium általános igazgatóhelyettese lett, és ezt a posztot több mint fél évtizedig töltötte be. 2000-től 2003-ig az Arany János Tehetséggondozó Program programfelelőse volt.
2003-ban bízták meg az intézmény vezetésével, azóta munkálkodik azon, hogy sikeresen megfeleljenek az élet által támasztott kihívásoknak. Ehhez folyamatosan bővítette ismereteit: 1997–1999 között a KLTE keretében tehetségfejlesztő szakértői szakirányú szakképzettséget, tehetséggondozásból elsőként európai (University of Nijmegen European Advanced) diplomát szerzett, majd a Debreceni Egyetemen 2000-ben közoktatás-vezetői szakon pedagógus szakvizsgát tett.
Széles körű közéleti tevékenysége révén a Sárospatak Ifjúságáért Közalapítvány kuratóriumi tagja, a Sárospatak Helyi Választási Bizottság tagja, a Rákóczi-szövetség sárospataki tagozatának elnökségi tagja, a sárospataki Tehetséggondozó Decentrum vezetője, a Gimnáziumok Országos Szövetségének választmányi tagja, a Magyar Tehetséggondozó Társaság Felügyelőbizottságának elnöke.
Tóth Tamás szerint: – Csak szakmailag, emberileg elismert vezető lehet hiteles, aki kommunikációs képessége révén mindenkihez meg tudja találni az utat, rálel a „lelkekhez vezető útra”. Ehhez természetesen emberi érzékenységre, empátiakészségre van szükség.
A jó vezető határozott, türelmes és következetes, ugyanakkor kész a folytonos megújulásra, változtatásra. A diákokkal szemben egyetlen dolog, a szeretetteljes szigor lehet a sikerhez, eredményhez vezető út.
Felesége – Dávid Katalin – ugyancsak pedagógus (évfolyamtársak voltak a történelem–földrajz szakon), aki a férje által igazgatott intézményben tanít. A „társadalmilag elvárt családmodell” szellemében három gyermeket nevelnek: Márton kilencéves, harmadikos az általános iskolában. Zsófia „végzős óvodásként” az idén megy iskolába, míg a legkisebb, Szabolcs az idén kezdett ismerkedni az „óvodai élet rejtelmeivel”.
Tóth Tamás szabadidejében sokat olvas és szívesen hallgat zenét. Érdekli a sporttörténet és a művészettörténet. Szeret kirándulni, idegen tájakat megismerni.
(Borsod-Abaúj-Zempléni Almanach 5. kötet. In-Forma Kiadó Nyíregyháza 2004.)
Hasonló
Varázslat
Az út
Tüttő József alkotása Szinte meggyötört arcok, holott egy életút harcosai a születéstől a végsőkig. Egyetlen ember akinek annyiszor változik az arca, ahány állomást tudhat maga mögött. Hogy sejthetnénk gyermekkorban, milyen ... Tartalom megtekintése
Hegyet hágék, lőtőt lépék, a sárkány farkán túráztam
Megtépett sziklák, leszakadt hegyormok, madeirai séta egy csángó ima ritmusára Légvonalban… Ha valahol tényleg látni is lehet, mit jelent ez a kifejezés, az a Ponta de São Lourenço, azaz a... Tartalom megtekintése
Pomaranski Luca portréja
Huszár Boglárka alkotása Csak általánosságban szabad beszélni, én mégis a portrézást találom a legizgalmasabb alkotói munkának. Huszár Boglárka ragyogó képet festett Lucáról, aki csak éppen bekukkantott a vászonra, hogy ... Tartalom megtekintése
Győr Bécsi kapu tér. Egy csepp harmónia
Hargitai Beáta alkotása Győr talán legszebb tere a Bécsi kapu tér. Szinte minden épülete műemlék, barokk, copf, és kora klasszicista stílusú homlokzatokkal. (Wikipédia) A tér ragyogása, elegánsan hangolt épületei a ... Tartalom megtekintése
Egy kis nyelvészkedés a Piña Coladaval kapcsolatban
Szűrt ananászt jelent magyarul, szögezném le Móricka kedvéért… …akinek mint tudjuk, mindenről ugyanaz jut eszébe. Felhívnám továbbá a figyelmét az “ ñ ” betű kalapocskájára, ami által “ ny “-ne... Tartalom megtekintése
Történetek a füstölődő szalonnatáblák mellől
A régi házak padlásai mindig is kincseket rejtettek és rejtenek magukban Éreztem én ezt már gyerekkoromban, ugyanis állandóan azon siránkoztam, hogy mikor mehetek már fel én is a hijúba, ami... Tartalom megtekintése
Pince bejárat, Tokaj
Bíró Ernő alkotása 30×42 cm, akvarell Ebben a rémítően szomorkás időben vágyódva nézhetünk erre a Bíró Ernő által megpingált képre. Kirobbanó fényekben pompázik a pince tetején dúsan hajtó ... Tartalom megtekintése
Emlék
Ősz Zoltán alkotása 25×30 cm, pasztell. 2024 “Jaj, a gyerekkor mily tündéri kor volt: egy ködbe olvadt álom és való, ha hullt a hó az égből, porcukor volt, s a... Tartalom megtekintése
Csend a sziklák tövében
Biszák László alkotása 35x60cm. Lüktető világunk tele van meglepetéssel, olyannyira, hogy belefér bármilyen szokatlan torz, pszicho, sci fi, csak rettentsen! Nehéz elhatárolódni, nehéz kimaradni, így azután egyszer... Tartalom megtekintése