Simon Péter Tibor

Igazgatóhelyettes,

Záhony

szszb_09-198_simon_peter_tibor.jpgA 2000. év elején is zajlik az élet a MÁV Rt. Záhony Port Átrakási Üzletigazgatóságon, intenzíven készülnek az uniós csatlakozásra. Január második felében az üzletigazgatóság három üzemrésze megkapta az ISO 9002 minőségbiztosítási tanúsítványt. Február elején a nemzetközi Phare-iroda képviselőjének részvételével az idei beruházásokról, fejlesztésekről tanácskoztak. Áprilisban nemzetközi tanácskozásra került sor Záhonyban a Trieszt-Záhony-Lvov útvonallal kapcsolatban. A pangás után növekszik az átrakó forgalma. A Tankolj és hajts! üzemanyag takarékossági rendszer kísérlete jól sikerült, országos elterjesztését javasolták. Az eredmények egyik kovácsa Simon Péter, az üzletigazgatóság gazdasági igazgatóhelyettese.

A vele készült interjúnkat kiegészítette dr. Kádár András igazgató, aki elmondta, hogy három önálló egység kapta meg a közelmúltban az ISO minőségbiztosítási tanúsítványt: a széles normál vagonok tengelyátszerelője, a mozdonyjavító és a kocsijavító. Cél, hogy két éven belül az igazgatóság minden tevékenységére megkapja a nemzetközi tanúsítványt. Az EU-Phare tenderre öt pályázatot adott be az igazgatóság. Négy pályázat nyert. Az eperjeskei darus átrakó rekonstrukciójára 1 millió 746 ezer eurót hagytak jóvá, az eperjeskei fedett átrakó felújítására 750 ezer euró támogatás fordítható. A záhonyi vegyi anyag átfejtő felújításához egymillió eurót, a komorói olajátfejtő felújításához 1 millió 850 ezer euró támogatást biztosítottak. A mobil átrakógépek beszerzésére adták be az ötödik pályázatot, ez azonban nem volt sikeres. A Phare-iroda, az igazgatóság és a kivitelezők megállapodtak abban, hogy a munkálatokat még ebben az évben befejezik.

Európának továbbra is fontos az átrakókörzet, a 3. sz. autópálya megépítése pedig tovább növelheti az igazgatóság és a térség szerepét. Olasz, szlovén, magyar, ukrán és orosz szakemberek ezért is tanácskoztak áprilisban a témáról két helyszínen: Záhonyban és Nyíregyházán. Az átrakó körzet egy-két éven belül mindenben meg akar felelni az Európai Unió követelményeinek, ezért már az idén a magyar kormány támogatásával logisztikai központot hoznak létre Záhonyban. Ez a központ a gazdaságos és a minőségi munkát segíti majd elő.

Köztudott, hogy a MÁV-nál szükség van a reformokra, így arról is információt kaptunk, hogy a gazdaságosság jegyében, kihasználatlanság miatt január 1-jén bezárták a fényeslitkei északi rendező pályaudvart. Csak néhány képzetlen dolgozót bocsátottak el Fényeslitkén, hetven vasutast átképeztek gépkezelőnek, illetve jegyvizsgálónak.

A MÁV jelentős veszteséget, adósságot cipel, így érthető örömmel hallottuk, hogy a záhonyi üzletigazgatóság eredményesen, az éves célkitűzését teljesítve zárta az elmúlt esztendőt, és az idei start is jól sikerült. Tavaly a belépő forgalom 1 millió 200 ezer tonnával több volt, mint egy évvel korábban, ez az utóbbi öt év legjobb eredménye! A kilépő forgalom a vártnál gyengébben alakult, ám gabonából többet szállítottak ki, mint 1988-ban. Az előrejelzések szerint 2000-ben tovább növekszik a gabonakivitel, és végre várható a konzervexport némi növekedése is. A növekvő forgalomnak biztosítottak a személyi és tárgyi feltételei. Simon Péter hangsúlyozta: az üzletigazgatóság a térség legnagyobb vállalkozása, amely 3700 embert foglalkoztat, és mintegy 7 milliárd forintos költségvetéssel gazdálkodik. A gazdasági igazgatóhelyettes egyik legfontosabb feladata a gazdálkodások megszervezése, irányítása és ellenőrzése.

Amikor a munkasikerekről faggattuk, elmondta: részt vett a záhonyi Hőtáv Kft. megalapításában, a fűtéskorszerűsítési programok lebonyolításában. A kft. jóvoltából korszerűbb, környezetbarát fűtési rendszer jött létre a városban, illetve a vasútnál. A Raktár Kft.-t is az ő közreműködésével hozták létre, amely 2000. január 1-jétől megszerezte a vámügynöki tevékenységhez szükséges engedélyeket is. Felügyelete alatt kísérleti jelleggel informatikai háttérrel bevezették az üzemanyag vételezési és nyilvántartási rendszert. A Tankolj és hajts! kísérleti rendszer sikerrel vizsgázott, a kimutatott megtakarítások alapján a MÁV főenergetikusa országos elterjesztését javasolta. Munka és szervezési intézkedésekkel is segítette az üzletigazgatóság hatékonyabb gazdálkodását, az anyaggazdálkodási szakszolgálat ésszerűsítésével, a szertárak számának tizenegyről hétre csökkentésével. A felügyelete alá tartozó informatikai csoport kialakította a Vezetői információs rendszert, amely a hálózatba kapcsolt számítógépek segítségével nagyban hozzájárul a megalapozott vezetői döntések meghozatalához.

Simon Péter 1956-ban Miskolcon született. Apja vasutas volt. Budapesten végezte el a közgazdaságtudományi egyetemet. Szervező szakközgazdász, és mérlegképes könyvelő képesítést is szerzett. Felsőfokú kereskedelmi szakvizsgája van, számítógépes tanfolyamot és angol nyelvtanfolyamot is végzett. A ferencvárosi állomáson kezdte pályafutását, majd a MÁV Vezérigazgatóságán dolgozott különböző beosztásokban. 1996 óta tevékenykedik eredményesen Záhonyban.

 (Szabolcs-Szatmár-Beregi Almanach 9. kötet. In-Forma Kiadó Nyíregyháza 2000.)
Szerző: 2018. 01. 17.
Ha még nincs közöttünk, csatlakozzon most az Unokáink is olvasni fogják oldal kedvelőihez a Facebookon!

Hasonló

Varázslat

Huszár Boglárka alkotása 60×60 cm. olaj, vászon. Nem is tudom mióta  áll  ez  a  nagyon  régi  épület,  kicsit  elvarázsolt  szépségével   kastély,  kicsit  bástya szerű  repkénnyel  befutott oldalával.  Az idő ... Tartalom megtekintése

Az út  

Tüttő József alkotása Szinte  meggyötört  arcok,  holott  egy  életút  harcosai  a  születéstől  a  végsőkig.  Egyetlen  ember  akinek  annyiszor változik az  arca,  ahány állomást  tudhat  maga mögött.  Hogy sejthetnénk  gyermekkorban,  milyen ... Tartalom megtekintése

Pomaranski Luca portréja

Huszár Boglárka alkotása Csak általánosságban  szabad  beszélni, én  mégis  a portrézást  találom a legizgalmasabb alkotói  munkának.  Huszár  Boglárka  ragyogó   képet festett  Lucáról,  aki csak  éppen  bekukkantott  a  vászonra, hogy ... Tartalom megtekintése