Farkas József

Igazgatóhelyettes,

Záhony

szszb_07-180_farkas_jozsef.jpgKét diplomájának, nyelvtudásának nagy hasznát veszik az ország kapujában, Záhonyban. Mondhatni: kulcspozíciót tölt be a vasútnál. Sok terület tartozik a szakmai felügyelete alá. E könyv készültekor két újdonságról is beszámolt: a közelmúltban egy új kft. alakult a térségben, s mire ezek a sorok megjelennek, a záhonyi vasúti szolgáltatások olvashatók lesznek a nemzetközi számítógéprendszeren, az Interneten. Mostanában is azon fáradozik a szűkebb és tágabb kollektívájával, hogy növekedjen a szállítási volumen. Farkas József a MÁV Rt. Záhony-Port Átrakási Üzletigazgatóság értékesítési igazgatóhelyettese.

A munkaterületéhez, a szakmai felügyeletéhez tartozik több fontos üzemrész. Fontossági sorrend nélkül: a MÁV Záhonyi Szállítmányozási Főnökség, az árufuvarozási és átrakásértékesítési osztály, a közúti szállítási főnökség, a személyszállítás, általában a kereskedelmi munka. Hangsúlyozza szerényen: a vasútnál kollektív munkát végeznek.

Kollektív siker, de az ő egyéni sikere is, hogy ezerkilencszázkilencvennyolc tavaszán megalakult a Záhonyi MÁV Raktár Kft. Az új kft. vámügyeket intéz és teljes körű vámszolgáltatásra törekszik. Ez azt jelenti, hogy a feladó a kft.-nél nemzetközi feladás esetén teljes körű szolgáltatást kap, nem kell több helyre futkosnia. Az üzletigazgatóság nemcsak az említett kft.-vel, más szervezési és egyéb intézkedésekkel is alkalmazkodott és alkalmazkodik a változó gazdasági körülményekhez, a szállíttatók igényeihez. A közelmúltban ezért is hoztak létre két közvámraktárt Záhonyban, egyet Komorón. A három létesítmény népszerű lett a fuvaroztatók körében. Ezekben a létesítményekben az árut tárolják, csomagolják, kellő rendelkezés szerint az áru a megfelelő időben a megfelelő helyre érkezik. A közvámraktárak néha több mint száz százalékban ki vannak használva.

A következő szám hűen jelzi az örvendetes növekedést: 1997-ben Záhonyon át 250 ezer tonnával több árut vittek ki hazánkból, mint 1996-ban. A szakmai előrejelzések szerint további volumennövekedés várható. Ezért még idén elkezdik egy új, 5 ezer négyzetméter alapterületű fedett raktár építését. Az új raktár kialakításánál a megyénkben működő élelmiszer-ipari szállítók igényeihez is igazodnak.

A raktárak kapacitásnövelésének az is a célja, hogy minél tovább maradjon az áru az üzemigazgatóság területén. Jó ez a vasútnak, mert ezáltal több a bevétele, jó a szállíttatónak, a megrendelőnek is, mert a csomagolt, manipulált, kellő időben, a piaci árakhoz igazodva szállított árunak is megnő az értéke.

A Nyugat és Kelet közti kombinált szállítás, az úgynevezett RO-LA vonatok bevezetése érdekében Farkas József is közreműködött. A speciális vasúti kocsikra rakott kamionok átrakásának Záhonyban megvannak a feltételei. A kombinált szállításnak számos előnye van. Átmenetileg szünetel a RO-LA vonatok közlekedése. A jó marketingtevékenységnek, a nyelvtudásnak és a személyes kapcsolatoknak is köszönhetően az orosz és az ukrán vasút a lehetőségeihez képest jó partnere a záhonyi üzletigazgatóságnak. Több osztrák, szerb és horvát cég jó üzleti kapcsolatokat alakított ki a záhonyiakkal.

Külön fejezetet érdemel a személyszállítás korszerűsítése. Pár év múlva Záhony nemcsak magyar-ukrán határ lesz, hanem az Európai Unió határa is. Ezért európai szintűvé kell tenni a személypályaudvart is. Máris vasúttörténeti hír, hogy 1998. május 24-től az InterCity vonatok Záhonyig járnak. Idén és jövőre sor kerül az állomás szépítésére, bővítésére, félmilliárdos költséggel. Ugyancsak félmilliárd forintot fordítanak a vágányhálózat felújítására, a peronok feltöltésére. A közelmúltban elkészült egy ízléses, fényképekkel illusztrált, magyar, angol és orosz nyelvű prospektus, amelynek ez a címe: A kelet és nyugat közti kereskedelem jövőbeni központja. Nemrég Moszkvában, egy nemzetközi konferencián bemutatták ezt a prospektust, nagy volt iránta az érdeklődés, ettől is volumennövekedést remélnek a záhonyi vezetők. A fényképes ajánló bemutatja a darus rakodást, a tartályos áruk átfejtését, a tengelyátszerelést, a logisztikai központot…

Farkas József Kisvárdán született, de Tiszabezdéden nőtt fel. Apja nyugdíjas vasutas. Négyen vannak testvérek, de a szülei így is gondoltak a taníttatására. Moszkvában tanult, a vasútmérnöki egyetemen szerzett diplomát. 1986-tól dolgozik a vasútnál. A gépesített rakodási főnökségen művezetőként kezdte, aztán az árufuvarozási osztályon ügyintéző, majd osztályvezető-helyettes, végül osztályvezető lett. 1996-tól igazgatóhelyettes. Gazdag szakmai és emberi tapasztalatokra tett szert. 1998-ban a Budapesti Külkereskedelmi Főiskolán a nemzetközi szállítmányozás szakon szerzett másoddiplomát.

A felesége egy vasúti szállítmányozási cég alkalmazottja. Egy fiuk és egy lányuk van, mindketten általános iskolába járnak. Farkas József jó megjelenésű, képzett fiatalember. Ő is a jövő embere.

 (Szabolcs-Szatmár-Beregi Almanach 7. kötet. In-Forma Kiadó Nyíregyháza 1998.)
Szerző: 2018. 01. 17.
Ha még nincs közöttünk, csatlakozzon most az Unokáink is olvasni fogják oldal kedvelőihez a Facebookon!

Hasonló

Varázslat

Huszár Boglárka alkotása 60×60 cm. olaj, vászon. Nem is tudom mióta  áll  ez  a  nagyon  régi  épület,  kicsit  elvarázsolt  szépségével   kastély,  kicsit  bástya szerű  repkénnyel  befutott oldalával.  Az idő ... Tartalom megtekintése

Az út  

Tüttő József alkotása Szinte  meggyötört  arcok,  holott  egy  életút  harcosai  a  születéstől  a  végsőkig.  Egyetlen  ember  akinek  annyiszor változik az  arca,  ahány állomást  tudhat  maga mögött.  Hogy sejthetnénk  gyermekkorban,  milyen ... Tartalom megtekintése

Pomaranski Luca portréja

Huszár Boglárka alkotása Csak általánosságban  szabad  beszélni, én  mégis  a portrézást  találom a legizgalmasabb alkotói  munkának.  Huszár  Boglárka  ragyogó   képet festett  Lucáról,  aki csak  éppen  bekukkantott  a  vászonra, hogy ... Tartalom megtekintése

Pince bejárat, Tokaj

Bíró  Ernő alkotása 30×42 cm, akvarell Ebben a rémítően  szomorkás időben  vágyódva  nézhetünk  erre  a  Bíró Ernő  által   megpingált  képre. Kirobbanó  fényekben  pompázik   a  pince  tetején  dúsan  hajtó ... Tartalom megtekintése