Ilus málnát, szamócát, medvehagymát árult a piacon, de Károly inkább a kezét kérte meg Ilus még akkor sem tudott örülni, mikor a postás meghozta az első nyugdíját. Minek? Éppen annyit... Tartalom megtekintése
Farkas József
Igazgatóhelyettes,
Záhony
Két diplomájának, nyelvtudásának nagy hasznát veszik az ország kapujában, Záhonyban. Mondhatni: kulcspozíciót tölt be a vasútnál. Sok terület tartozik a szakmai felügyelete alá. E könyv készültekor két újdonságról is beszámolt: a közelmúltban egy új kft. alakult a térségben, s mire ezek a sorok megjelennek, a záhonyi vasúti szolgáltatások olvashatók lesznek a nemzetközi számítógéprendszeren, az Interneten. Mostanában is azon fáradozik a szűkebb és tágabb kollektívájával, hogy növekedjen a szállítási volumen. Farkas József a MÁV Rt. Záhony-Port Átrakási Üzletigazgatóság értékesítési igazgatóhelyettese.
A munkaterületéhez, a szakmai felügyeletéhez tartozik több fontos üzemrész. Fontossági sorrend nélkül: a MÁV Záhonyi Szállítmányozási Főnökség, az árufuvarozási és átrakásértékesítési osztály, a közúti szállítási főnökség, a személyszállítás, általában a kereskedelmi munka. Hangsúlyozza szerényen: a vasútnál kollektív munkát végeznek.
Kollektív siker, de az ő egyéni sikere is, hogy ezerkilencszázkilencvennyolc tavaszán megalakult a Záhonyi MÁV Raktár Kft. Az új kft. vámügyeket intéz és teljes körű vámszolgáltatásra törekszik. Ez azt jelenti, hogy a feladó a kft.-nél nemzetközi feladás esetén teljes körű szolgáltatást kap, nem kell több helyre futkosnia. Az üzletigazgatóság nemcsak az említett kft.-vel, más szervezési és egyéb intézkedésekkel is alkalmazkodott és alkalmazkodik a változó gazdasági körülményekhez, a szállíttatók igényeihez. A közelmúltban ezért is hoztak létre két közvámraktárt Záhonyban, egyet Komorón. A három létesítmény népszerű lett a fuvaroztatók körében. Ezekben a létesítményekben az árut tárolják, csomagolják, kellő rendelkezés szerint az áru a megfelelő időben a megfelelő helyre érkezik. A közvámraktárak néha több mint száz százalékban ki vannak használva.
A következő szám hűen jelzi az örvendetes növekedést: 1997-ben Záhonyon át 250 ezer tonnával több árut vittek ki hazánkból, mint 1996-ban. A szakmai előrejelzések szerint további volumennövekedés várható. Ezért még idén elkezdik egy új, 5 ezer négyzetméter alapterületű fedett raktár építését. Az új raktár kialakításánál a megyénkben működő élelmiszer-ipari szállítók igényeihez is igazodnak.
A raktárak kapacitásnövelésének az is a célja, hogy minél tovább maradjon az áru az üzemigazgatóság területén. Jó ez a vasútnak, mert ezáltal több a bevétele, jó a szállíttatónak, a megrendelőnek is, mert a csomagolt, manipulált, kellő időben, a piaci árakhoz igazodva szállított árunak is megnő az értéke.
A Nyugat és Kelet közti kombinált szállítás, az úgynevezett RO-LA vonatok bevezetése érdekében Farkas József is közreműködött. A speciális vasúti kocsikra rakott kamionok átrakásának Záhonyban megvannak a feltételei. A kombinált szállításnak számos előnye van. Átmenetileg szünetel a RO-LA vonatok közlekedése. A jó marketingtevékenységnek, a nyelvtudásnak és a személyes kapcsolatoknak is köszönhetően az orosz és az ukrán vasút a lehetőségeihez képest jó partnere a záhonyi üzletigazgatóságnak. Több osztrák, szerb és horvát cég jó üzleti kapcsolatokat alakított ki a záhonyiakkal.
Külön fejezetet érdemel a személyszállítás korszerűsítése. Pár év múlva Záhony nemcsak magyar-ukrán határ lesz, hanem az Európai Unió határa is. Ezért európai szintűvé kell tenni a személypályaudvart is. Máris vasúttörténeti hír, hogy 1998. május 24-től az InterCity vonatok Záhonyig járnak. Idén és jövőre sor kerül az állomás szépítésére, bővítésére, félmilliárdos költséggel. Ugyancsak félmilliárd forintot fordítanak a vágányhálózat felújítására, a peronok feltöltésére. A közelmúltban elkészült egy ízléses, fényképekkel illusztrált, magyar, angol és orosz nyelvű prospektus, amelynek ez a címe: A kelet és nyugat közti kereskedelem jövőbeni központja. Nemrég Moszkvában, egy nemzetközi konferencián bemutatták ezt a prospektust, nagy volt iránta az érdeklődés, ettől is volumennövekedést remélnek a záhonyi vezetők. A fényképes ajánló bemutatja a darus rakodást, a tartályos áruk átfejtését, a tengelyátszerelést, a logisztikai központot…
Farkas József Kisvárdán született, de Tiszabezdéden nőtt fel. Apja nyugdíjas vasutas. Négyen vannak testvérek, de a szülei így is gondoltak a taníttatására. Moszkvában tanult, a vasútmérnöki egyetemen szerzett diplomát. 1986-tól dolgozik a vasútnál. A gépesített rakodási főnökségen művezetőként kezdte, aztán az árufuvarozási osztályon ügyintéző, majd osztályvezető-helyettes, végül osztályvezető lett. 1996-tól igazgatóhelyettes. Gazdag szakmai és emberi tapasztalatokra tett szert. 1998-ban a Budapesti Külkereskedelmi Főiskolán a nemzetközi szállítmányozás szakon szerzett másoddiplomát.
A felesége egy vasúti szállítmányozási cég alkalmazottja. Egy fiuk és egy lányuk van, mindketten általános iskolába járnak. Farkas József jó megjelenésű, képzett fiatalember. Ő is a jövő embere.
(Szabolcs-Szatmár-Beregi Almanach 7. kötet. In-Forma Kiadó Nyíregyháza 1998.)
Hasonló
Zubály Bertalan
Belinszky Béla
Jászfai Csaba
Pócsik Zoltán
Dr. Szép Béla
Farkas Adrienn
Földi Ferenc
Dr. Nagy Anna
Kovács Csaba
Kovács Miklós
Szikora Imre
Gubik László
Erdei Árpád
Dr. Horváth Rudolf és Dr. P...
Gere Sándor
Plószné dr. Sallai Margit
Rigó Zoltán
Kálnoki Kis Sándor
Dallosné Rozgonyi Mária
Bakó Sándor
Égi áldás az özvegyasszony házasságára
Virágvasárnap Vatikánban a Szent Péter téren
Pálmaágakból lefektetett szőnyeg a Bazilika lépcsőin, olajágakkkal integető ünneplők Ilyen meghívót kap a vendég, ha a jó sorsa Rómában egy zarándokszállásra viszi. A Casa per ferie delle Suore Missionarie Pallottine néhány... Tartalom megtekintése
Varázslat
Huszár Boglárka alkotása 60×60 cm. olaj, vászon. Nem is tudom mióta áll ez a nagyon régi épület, kicsit elvarázsolt szépségével kastély, kicsit bástya szerű repkénnyel befutott oldalával. Az idő ... Tartalom megtekintése
Az út
Tüttő József alkotása Szinte meggyötört arcok, holott egy életút harcosai a születéstől a végsőkig. Egyetlen ember akinek annyiszor változik az arca, ahány állomást tudhat maga mögött. Hogy sejthetnénk gyermekkorban, milyen ... Tartalom megtekintése
Hegyet hágék, lőtőt lépék, a sárkány farkán túráztam
Megtépett sziklák, leszakadt hegyormok, madeirai séta egy csángó ima ritmusára Légvonalban… Ha valahol tényleg látni is lehet, mit jelent ez a kifejezés, az a Ponta de São Lourenço, azaz a... Tartalom megtekintése
Pomaranski Luca portréja
Huszár Boglárka alkotása Csak általánosságban szabad beszélni, én mégis a portrézást találom a legizgalmasabb alkotói munkának. Huszár Boglárka ragyogó képet festett Lucáról, aki csak éppen bekukkantott a vászonra, hogy ... Tartalom megtekintése
Győr Bécsi kapu tér. Egy csepp harmónia
Hargitai Beáta alkotása Győr talán legszebb tere a Bécsi kapu tér. Szinte minden épülete műemlék, barokk, copf, és kora klasszicista stílusú homlokzatokkal. (Wikipédia) A tér ragyogása, elegánsan hangolt épületei a ... Tartalom megtekintése
Egy kis nyelvészkedés a Piña Coladaval kapcsolatban
Szűrt ananászt jelent magyarul, szögezném le Móricka kedvéért… …akinek mint tudjuk, mindenről ugyanaz jut eszébe. Felhívnám továbbá a figyelmét az “ ñ ” betű kalapocskájára, ami által “ ny “-ne... Tartalom megtekintése
Történetek a füstölődő szalonnatáblák mellől
A régi házak padlásai mindig is kincseket rejtettek és rejtenek magukban Éreztem én ezt már gyerekkoromban, ugyanis állandóan azon siránkoztam, hogy mikor mehetek már fel én is a hijúba, ami... Tartalom megtekintése
Pince bejárat, Tokaj
Bíró Ernő alkotása 30×42 cm, akvarell Ebben a rémítően szomorkás időben vágyódva nézhetünk erre a Bíró Ernő által megpingált képre. Kirobbanó fényekben pompázik a pince tetején dúsan hajtó ... Tartalom megtekintése