Ilus málnát, szamócát, medvehagymát árult a piacon, de Károly inkább a kezét kérte meg Ilus még akkor sem tudott örülni, mikor a postás meghozta az első nyugdíját. Minek? Éppen annyit... Tartalom megtekintése
Margittainé Horváth Ágnes
Igazgató
Ramocsaháza
Gyermekbarát hírében áll a ramocsaházi Nyárády Mihály Általános Iskola, amiről már korábban is meggyőződtem. Most is színes rajzokkal, a gyermekek munkáival tele falak fogadnak. Az igazgatónő szobájában is szemembe tűnik a falon lévő sok gyermekrajz, a falitáblán lógó érmek. Aztán ahogy beszélgetni kezdek Margittainé Horváth Ágnes igazgatónővel, fény derül az ott fényesen csillogó két érem történetére is. Milyen jó, hogy a személyes beszélgetés, mint pedagógiai módszer, még nem ment feledésbe! Mert erre a módszerre esküszik az igazgatónő is, bizony, még éremszerző hatása is van. Sokkal eredményesebb, mint bármi másfajta fegyelmezés, mert a gyerek megérzi, ha egyenrangú partnerként kezelik. Ezt a nehéz, ám változatos pedagógus pályát választotta Ágnes is, pedig eredetileg jövőjét a számok birodalmában képzelte el, ezért az általános iskola után Békéscsabán a közgazdasági szakközépiskolában tanult, ahol 1974-ben érettségizett. Az 1956-ban, a Heves megyei Tiszanánán született leány szüleivel és nővérével nemsokára Biharugrára, a halgazdaságba költözött, ahol csodálatosan szép gyermekkora volt. Hamar rájött, hogy a számok világa idegen számára, ezért Debrecenben, a Tanítóképzőben tanult tovább. Itt szerzett diplomát 1980-ban, és itt ismerte meg leendő férjét is. A tősgyökeres nyírbogdányi fiúval ugyanebben az évben kötött házasságot, itt építették jövőjüket, családi házukat, ide születtek a gyerekek, Sándor 82-ben, Ágnes 86-ban. Mindketten diplomások, már önálló életet élnek.
Ágnes napközis nevelőként kezdett dolgozni a helyi iskolában, majd a kisfiával otthon töltött szép időszakban elvégezte a magyar szakot. A munkába visszatérve már a felső tagozatos tanulókat okította. Kilenc évig igazgatóhelyettesként tevékenykedett, emiatt már csak két osztályban tanította kedvenc tárgyát. Ekkor szerezte meg a közoktatás vezetői szakképesítést. Az ott töltött hosszú évek alatt sokszor elvágyódott, szerette volna máshol is kipróbálni magát, ám kényelemből vagy bátortalanságból mindig maradt. Aztán igazi megváltás volt számára, amikor a baktalórántházi kistérségbe került közoktatási referensnek. Innen pályázott a ramocsaházi Nyárády Mihály Általános Iskola és Óvoda igazgatói állására. Tudta, hogy nem kis feladatot vállal magára, hiszen társult intézmény vezetőjeként három iskola és három óvoda tartozik az irányítása alá. Ramocsaházával a jó Isten egy ablakot nyitott ki számára, úgy fogalmaz, már csak az azóta eltelt négy évért is érdemes volt élni. Bizalmat, tiszteletet kap kollégáitól, a gyerekektől és a szülőktől egyaránt. Szeretettel beszél a ramocsaházi szülőkről, az ott élő emberekről, akik elfogadták, akikkel a tiszteletadás kölcsönös. Szuperlatívuszokban szól kollégáiról, sorra veszi mindegyiket, ki miért kiemelkedő tehetség. Külön öröm, hogy közoktatási szaktanácsadók is sok pozitív véleményt fogalmaztak meg a náluk folyó nevelő-oktató munkáról és a gyerekekről is. Helyettesével, Szegediné Jutkával jól kiegészítik egymást.
Büszkén említi, hogy a minőségi informatikaoktatásnak köszönhetően évente 5-6 tanuló tesz négy modulból sikeres ECDL vizsgát. A színvonalas oktatást nemcsak a tanulmányi eredmények igazolják, hanem a versenyeken elért eredmények is, különösen vers- és prózamondásban jeleskednek tanulóik. A tanulás mellett kiemelkedő szerepet kap az egészséges életmódra nevelés, a hagyományőrző szakkör pedig a hazafias érzést erősíti a diákokban. Művészeti képzés keretében zongorázni, citerázni, furulyázni tanulnak, a néptánccsoport fellépései pedig igazi felüdülést jelentenek egy-egy iskolai rendezvényen. A hitoktatás az órarendbe illeszkedik, első és második órában tartják a lelkészek. Az igazgatónő azt vallja, hogy a pedagógusok, a szülők és az egyház közösen képes csak értelmes, megbízható, becsületes gyerekeket nevelni. A minőségi oktatás támogatására elnyert TÁMOP-os pályázat sokféle szabadidős tevékenység megvalósítására nyújt lehetőséget. A sok-sok program segíti a gyermekek fejlődését, növeli komfortérzetüket a szülők és a fenntartó megelégedésére. Meghirdették „ A hónap kiemelkedő tanulója” versenyt, tartanak diákparlamentet, és új kuratóriummal működik tovább az „Úton Európába” alapítványuk, amely az arra érdemes tanulókat anyagilag támogatja.
Azt beszélik … című hírlevelükben az igazgatónő így fogalmaz: „Tisztességes, alapos, kiemelkedő színvonalú munkát tervezünk azzal a nem titkolt szándékkal, hogy megfeleljünk a közvetlen és közvetett partnereink elvárásainak, és senkinek se jusson eszébe elvágyódni iskolánkból.”
Ágnes szabadidejében legszívesebben olvas, nagyon szeret főzni, és írogat is. Míg korábban írásait az asztalfiókba rejtette, addig újabban sikereket ér el. (http://tarcankinalom.blog.hu/2012/11/09/bunos_ora_harangszora – a szerk.)
Az egész életen át tartó tanulásból is példát mutat, minőségfejlesztés-tanár szakon egyetemi végzettséget szerzett. Vezető pénzügyi szakember férjével szeretik az otthonuk nyugalmát, de szívesen tesznek eleget családi vagy baráti meghívásoknak is.
(Északkeleti Almanach 28. kötet In-Forma Kiadó Nyíregyháza 2012.)
Hasonló
Égi áldás az özvegyasszony házasságára
Virágvasárnap Vatikánban a Szent Péter téren
Pálmaágakból lefektetett szőnyeg a Bazilika lépcsőin, olajágakkkal integető ünneplők Ilyen meghívót kap a vendég, ha a jó sorsa Rómában egy zarándokszállásra viszi. A Casa per ferie delle Suore Missionarie Pallottine néhány... Tartalom megtekintése
Varázslat
Huszár Boglárka alkotása 60×60 cm. olaj, vászon. Nem is tudom mióta áll ez a nagyon régi épület, kicsit elvarázsolt szépségével kastély, kicsit bástya szerű repkénnyel befutott oldalával. Az idő ... Tartalom megtekintése
Az út
Tüttő József alkotása Szinte meggyötört arcok, holott egy életút harcosai a születéstől a végsőkig. Egyetlen ember akinek annyiszor változik az arca, ahány állomást tudhat maga mögött. Hogy sejthetnénk gyermekkorban, milyen ... Tartalom megtekintése
Hegyet hágék, lőtőt lépék, a sárkány farkán túráztam
Megtépett sziklák, leszakadt hegyormok, madeirai séta egy csángó ima ritmusára Légvonalban… Ha valahol tényleg látni is lehet, mit jelent ez a kifejezés, az a Ponta de São Lourenço, azaz a... Tartalom megtekintése
Pomaranski Luca portréja
Huszár Boglárka alkotása Csak általánosságban szabad beszélni, én mégis a portrézást találom a legizgalmasabb alkotói munkának. Huszár Boglárka ragyogó képet festett Lucáról, aki csak éppen bekukkantott a vászonra, hogy ... Tartalom megtekintése
Győr Bécsi kapu tér. Egy csepp harmónia
Hargitai Beáta alkotása Győr talán legszebb tere a Bécsi kapu tér. Szinte minden épülete műemlék, barokk, copf, és kora klasszicista stílusú homlokzatokkal. (Wikipédia) A tér ragyogása, elegánsan hangolt épületei a ... Tartalom megtekintése
Egy kis nyelvészkedés a Piña Coladaval kapcsolatban
Szűrt ananászt jelent magyarul, szögezném le Móricka kedvéért… …akinek mint tudjuk, mindenről ugyanaz jut eszébe. Felhívnám továbbá a figyelmét az “ ñ ” betű kalapocskájára, ami által “ ny “-ne... Tartalom megtekintése
Történetek a füstölődő szalonnatáblák mellől
A régi házak padlásai mindig is kincseket rejtettek és rejtenek magukban Éreztem én ezt már gyerekkoromban, ugyanis állandóan azon siránkoztam, hogy mikor mehetek már fel én is a hijúba, ami... Tartalom megtekintése
Pince bejárat, Tokaj
Bíró Ernő alkotása 30×42 cm, akvarell Ebben a rémítően szomorkás időben vágyódva nézhetünk erre a Bíró Ernő által megpingált képre. Kirobbanó fényekben pompázik a pince tetején dúsan hajtó ... Tartalom megtekintése