Ilus málnát, szamócát, medvehagymát árult a piacon, de Károly inkább a kezét kérte meg Ilus még akkor sem tudott örülni, mikor a postás meghozta az első nyugdíját. Minek? Éppen annyit... Tartalom megtekintése
Balogh Zoltán
Gazdasági vezető,
Nyíregyháza
Nincsenek véletlenek, ezt bizonyítja Balogh Zoltán pályaválasztása is, hiszen olyan családba született, ami alakította, formálta szemléletét és példát mutatott a továbbiakhoz.
Édesanyja hosszú évtizedeken keresztül Nyíregyházán, a Háziipari Szövetkezetnek volt az elnöke, ma már nyugdíjas éveit éli. Édesapja könyvelőként dolgozott. Jó körülmények között, egyedüli gyerekként nőtt fel, ennek ellenére nem kényeztették el.
Kicsi kora óta szülei munkára nevelték. Fontosnak tartották, hogy egy szem fiuk megismerje a pénz értékét. Nyaranta az iskolai szünetben a papírgyárban dolgozott, de volt időszak, amikor a maltert keverte kőművesek mellett, és volt alkalma megismerni Záhonyban a kézi átrakók nehéz munkáját.
Később, amikor a tanárképző főiskolára került, más minőségű munkát végzett, gyerekeket korrepetált, így kereste meg kiadásaira valót. A Zrínyi Ilona Gimnáziumban érettségizett. A középiskolában kedvelte meg a testnevelést, atletizált, szép sikert ért el ebben a sportágban, 110 m-es gáton még egyéni bajnok is volt. A tanárképző főiskolán matematika–technika szakon szerzett diplomát. Jól tanult, bekapcsolódott az ott folyó tudományos munkába. A mai napig szívesen emlékszik vissza arra a tudományos diákköri konferenciára készített pályadolgozatára, amelyet a Dunai Vasmű belső vállalkozásairól írt, és második helyezést ért el vele.
A főiskola elvégzése után a Sipkay Barna Szakközépiskolában helyezkedett el oktatástechnikusként. Büszke arra, hogy megszervezte az iskolatelevíziót. Stúdiót hozott létre, a diákok készítették nagy-nagy lelkesedéssel az iskola életét bemutató riportokat.
Természetesen nem bízott semmit a véletlenre, hogy ezt a feladatot is a lehető legjobban lássa el, elvégezte az eseményrögzítői szakot. Oktatástechnikusi feladatai mellett, matematikát is tanított, és osztályfőnöke volt egy műszakicikk-eladó osztálynak.
Szerette és a mai napig is szereti okítani a diákokat, hogy ne essen ki a gyakorlatból, szombatonként vállalkozást, és kereskedelmi ismereteket tanít boltvezető kereskedő tanfolyamon. Nem a tekintélyelvűség jellemzi óráit, hanem a partneri viszony és a szakmaiság.
Amikor főnöke hozzájárult továbbtanulásához, beiratkozott Budapesten a közgazdaságtudományi egyetemre. Nagy kihívás volt, hiszen ekkor már családot alapított, megszületett fia. 5 éven keresztül félévente kétszer egy hetet töltött Budapesten. Rendszeresen utazott vizsgázni, ahogyan visszaemlékszik nemcsak a tanulás volt kimerítő, hanem az utazás is, amit a vonaton töltött, de úgy gondolja megérte, hiszen a befektetett rengeteg munka megtérült. Sok új ismeretet szerzett, és jó volt a tanulóközösség, ami enyhítette a vonatozás okozta megpróbáltatásokat.
Amikor megkapta diplomáját, elvállalta a gazdaságvezetői feladatok ellátását az iskolában. Már volt benne gyakorlata, hiszen korábban már szervezett az iskolában vállalati gazdasági munkaközösséget. A munkákba bevonta közvetlen kollégáit és a karbantartókat. A tantermek lambériázástól kezdve, a védőrácsok elkészítéséig sok mindent elvállaltak. Emellett nagyon sok hagyományőrző rendezvényt is szerveztek, kosztümös műsorokat. Ma már ilyen jellegű szervezésekre nincs ideje. Felgyorsult az élet.
A gazdaságvezető munkája nem a számlák lekönyveléséből áll. Ez manapság ugyancsak nagy felkészültséget, szakmai ismereteket igénylő összetett feladat.
Az iskola folyamatosan részt vesz különböző pályázatokon, melyeket természetesen előbb el kell nyerni, majd pedig megvalósítani. Költségvetésük éves szinten 500 millió forint, amit jóváhagy a város közgyűlése. Ennek mintegy 15%-a saját bevétel, ami az Ózon Panzió üzemeltetéséből, szakképzési hozzájárulásból és különböző pályázati forrásokból áll. Ezeknek, a bevételeknek a kezelése, a pályázatok nyomon követése, szinte teljes munkaidejét lekötik.
Emellett a munkaköre és saját belső igénye is megköveteli a folyamatos képzést, önképzést. A közgazdaságtudományi egyetem mellett elvégezte még a közoktatás-vezetői tanfolyamot.
Tervei között az angol nyelv alapos elsajátítása szerepel, ennek érzi leginkább hiányát, hiszen a számítástechnika nyelve, amelyet nap mint nap használnia kell, az angol. Az iskolának is vannak cserekapcsolatai: skót, francia társintézményekkel, kommunikálni a kollégákkal pedig csak jó nyelvismerettel lehet.
Szabadidejében szeret horgászni, Tiszalökön van szüleinek egy kis házikója, ahol szívesen hódol ennek a szenvedélyének. Gyakran pihen családjával ezen a Tisza-parti településen. Immár nyolc év óta elmaradhatatlan nyári családi program a kerékpártúra.
Minden esztendőben kinéznek egy úti célt, ahová elkerekeznek. Bejárták már szinte az egész országot, megismerkedtek Dunántúl és szűkebb pátriánk számos nevezetességével.
(Szabolcs-Szatmár-Beregi Almanch 19. kötet. In-Forma Kiadó Nyíregyháza 2004.)
Hasonló
Péter László és neje, Dr. J...
Dr. Sztányi István
Lakatos Dénes
Dr. Szikora Lászlóné
Dr. Balogh Zoltán
Poroszka Norbert
Dr. Szerdahelyi Zita
Dr. Szerdahelyi Szabolcs
Seszták Oszkár
Dr. Szabó Sarolta PhD
Hargitai István
Dr. Tisza László
Dajka István
Giliga Ferencné
Gyetván Magdolna
Csizmadia Valéria
Fodor László
Fábián Gonzáles
Bodnár Zoltán
Hargitai István
Égi áldás az özvegyasszony házasságára
Virágvasárnap Vatikánban a Szent Péter téren
Pálmaágakból lefektetett szőnyeg a Bazilika lépcsőin, olajágakkkal integető ünneplők Ilyen meghívót kap a vendég, ha a jó sorsa Rómában egy zarándokszállásra viszi. A Casa per ferie delle Suore Missionarie Pallottine néhány... Tartalom megtekintése
Varázslat
Huszár Boglárka alkotása 60×60 cm. olaj, vászon. Nem is tudom mióta áll ez a nagyon régi épület, kicsit elvarázsolt szépségével kastély, kicsit bástya szerű repkénnyel befutott oldalával. Az idő ... Tartalom megtekintése
Az út
Tüttő József alkotása Szinte meggyötört arcok, holott egy életút harcosai a születéstől a végsőkig. Egyetlen ember akinek annyiszor változik az arca, ahány állomást tudhat maga mögött. Hogy sejthetnénk gyermekkorban, milyen ... Tartalom megtekintése
Hegyet hágék, lőtőt lépék, a sárkány farkán túráztam
Megtépett sziklák, leszakadt hegyormok, madeirai séta egy csángó ima ritmusára Légvonalban… Ha valahol tényleg látni is lehet, mit jelent ez a kifejezés, az a Ponta de São Lourenço, azaz a... Tartalom megtekintése
Pomaranski Luca portréja
Huszár Boglárka alkotása Csak általánosságban szabad beszélni, én mégis a portrézást találom a legizgalmasabb alkotói munkának. Huszár Boglárka ragyogó képet festett Lucáról, aki csak éppen bekukkantott a vászonra, hogy ... Tartalom megtekintése
Győr Bécsi kapu tér. Egy csepp harmónia
Hargitai Beáta alkotása Győr talán legszebb tere a Bécsi kapu tér. Szinte minden épülete műemlék, barokk, copf, és kora klasszicista stílusú homlokzatokkal. (Wikipédia) A tér ragyogása, elegánsan hangolt épületei a ... Tartalom megtekintése
Egy kis nyelvészkedés a Piña Coladaval kapcsolatban
Szűrt ananászt jelent magyarul, szögezném le Móricka kedvéért… …akinek mint tudjuk, mindenről ugyanaz jut eszébe. Felhívnám továbbá a figyelmét az “ ñ ” betű kalapocskájára, ami által “ ny “-ne... Tartalom megtekintése
Történetek a füstölődő szalonnatáblák mellől
A régi házak padlásai mindig is kincseket rejtettek és rejtenek magukban Éreztem én ezt már gyerekkoromban, ugyanis állandóan azon siránkoztam, hogy mikor mehetek már fel én is a hijúba, ami... Tartalom megtekintése
Pince bejárat, Tokaj
Bíró Ernő alkotása 30×42 cm, akvarell Ebben a rémítően szomorkás időben vágyódva nézhetünk erre a Bíró Ernő által megpingált képre. Kirobbanó fényekben pompázik a pince tetején dúsan hajtó ... Tartalom megtekintése