Csizmadia Valéria

Képzésszervezési osztályvezető, igazgató,

Nyíregyháza

Csizmadia Valéria szszb 27 tk.jpgMozgalmas, fizikai munkával tarkított gyermekkor, amit szerető, harmonikus családi életet élő szülei biztosítottak valamennyi gyermekük számára. Az eredményekért, a sikerekért korán megtanult küzdeni Csizmadia Valéria. Számára ma sem idegen a fizikai munka, melynek a 70-es években érezte igazán jótékony hatását. Komolyan vette a tanulást, az ifjúsági szervezetben végzett mozgalmi tevékenykedést. Ezt olyannyira jól végezte, hogy az 1978-ban, a nyíregyházi Tanárképző Főiskola után nem tanárként, hanem az intézmény KISZ-titkáraként folytatta munkáját. Később a KISZ KB Egyetemi és Főiskolai Tanácsának lett tagja. Akkoriban az ifjúsági mozgalomnak élt. Mindene volt a fiatalság, a közösségi élet sokrétű szervezése. „Ha visszagondolok a ’80-as szép évekre, bizony, az akkor kötött barátságok a mai napig is élnek.” 1978 és 1980 között a Főiskola kollégiumának igazgatóhelyetteseként tette a dolgát, közben továbbtanult a Debreceni Kossuth Lajos Tudományegyetem (KLTE) Természettudományi Karának kémia szakán, ahol 1983-ban egyetemi diplomát szerzett.

Dr. Cservenyák László főigazgatósága időszakában a Tanulmányi Osztály vezetőjeként nézhetett szembe egy komoly kihívással. Az új feladatok még mozgalmasabbá tették addig sem unalmas életét. A nehézségek megfontolt, alapos vezetővé edzették. Nem hátrált meg a változtatások bevezetése elől sem. A főiskolai hallgatók számának robbanásszerű növekedése, a levelező-, a másoddiploma- és az átképzés szükségszerűvé tette az addig mindössze 8–10 fővel működő Tanulmányi Osztály (TO) dolgozó létszámának emelését. Ezzel egy időben elektronikussá alakult át az addigi kézi vezérlésű ügyiratkezelés és tanulmányi ügyintézés. Ezek eredményesebbé tétele végett 1996-ban saját programot készítettek.

Négy évvel később megtörtént a Bessenyei György Tanárképző Főiskola és a Gödöllői Agrártudományi Egyetem (GATE) Nyíregyházi Főiskolai Kar integrációja. Ennek révén a Tanulmányi Osztály és Felvételi Iroda mellett Oktatásszervezési Központ alakult, aminek a vezetésével immár Csizmadia Valériát bízták meg.

Az új szervezetre hárult az Országos Egységes Elektronikus Tanulmányi Rendszer – ismertebb nevén Neptun
– intézményi adaptálása. Komoly feladatot jelentett az érintettek számára a kreditrendszerre történő átállítás, annak minden nehézségével együtt. 2004. július elsejével az intézmény rektorától, dr. Balogh Árpádtól vette át képzési igazgatói kinevezését.

Addigi feladatköre és tevékenysége kibővült a felvételi munkákkal, a karok oktatási feladatainak segítésével, a szakok akkreditációjának koordinálásával. Mindezek eredményes végrehajtásához szükségessé vált a felsőoktatási törvény, valamint az egyéb jogszabályok naprakész ismerete, az előírt kormányrendeletek intézményi adaptálása, az eljárási rendek és szabályzatok előkészítése, a döntést követően a végrehajtás segítése.

Életpályája legnagyobb változásának időszakához érkezett azzal, hogy a Bolognai Egyezményhez igazodón új, többciklusú képzési rendszerre kellett átállniuk, amit 2006. szeptemberig hajtottak végre. Az osztottá vált, kétciklusú képzés egy hároméves alapképzést (BA, Bsc) jelent, és ezekre épül a kétéves mesterképzés (MA, Msc). Néhány szakon, ahol megmaradt az osztatlan képzés, egységessé vált a tanárképzés az ország minden felsőoktatási intézményében. A tanárképzés „forradalmasításán” túl az infrastruktúra magas fokú kihasználását jelentette egy új oktatási és tanulási módszer, az e-learning-es távoktatási rendszer kiszélesítése.

Az előzőekhez kapcsolódóan büszkén említi a főiskola két vezéregyéniségét, Balogh Árpádot és Székely Gábort.  „Megtiszteltetés ilyen »szívével és lelkével is ható szakemberekkel« dolgoznom, akiktől sokat tanultam.”

A Képzésszervezési Osztály a hallgatók tanulmányokkal összefüggő ügyeinek irányítását látja el, jól képzett munkatársaival karöltve. Bíznak egymásban, s mindenki egy irányba húzza a hajót. Az intézményben dolgozó 342 oktató 66 százaléka bír valamilyen tudományos fokozattal. Ez az arány is jelzi a munka minőségének színvonalát.

Családi életéről csupán néhány mondatot említ: a hétvége a szülői házban, beteg édesanyjával telik. Keresztgyermeke, a család kitölti az életét, amihez hozzátartozik még a kirándulás, a túrázás, a névnapok, a barátokkal a közös szüret és a disznóölés is.

Több évtizedes pedagógiai munkásságát számos elismerés fémjelzi: a Magyar Felsőoktatásért emlékplakett, a TIT Aranykoszorús jelvény, s a 35 éven át kifejtett példamutató tevékenységének megkoronázása a 2010-ben kapott Magyar Köztársaság Ezüst Érdemkereszt.

„Eddigi életem szép és boldog, nekem soha nem teher az iskolába bemenni. Az egész életem a főiskola körül forog, szívvel, lélekkel, egész énemmel elkötelezett vagyok az ügy iránt.”

(Északkeleti Almanach 27. kötet. In-Forma Kiadó Nyíregyháza 2011.)

Szerző: 2018. 01. 17.
Ha még nincs közöttünk, csatlakozzon most az Unokáink is olvasni fogják oldal kedvelőihez a Facebookon!

Hasonló

Tanya

Biszák László alkotása A  festő, aki   komplett  képekben  gondolkodik,  vagy  csak  ráhagyja  az  ecsetére, hogy  dolgozzon,  máris  kikerekedhet  keze nyomán egy tájkép, és  ha  van  még festék a palettán ... Tartalom megtekintése

Őszikék 22 – 11 

Bíró Ernő alkotása Lám-lám  idén is eljött minden  híresztelés ellenére az  ősz!  A  nyár  perzselő  volt,  áhítoztunk   az  esőre, kis  lehűlésre,  és  mutató újját  felemelve  hozott  rosszakat,  viharokat, lehűlést ... Tartalom megtekintése

Kertész  utcai  ház, Győr

Hargitai Beáta alkotása …már 2024-et  írunk,  és  2020-ban  készítettem  ezt  a kis  képet.  Révfalut  jártam,  kerestem  az  emlékeket,  lassan  az  épületek  is  úgy  kipotyogtak  a  szitán,  eltűntek  mint  a pergő ... Tartalom megtekintése

Lagúna

Huszár  Boglárka alkotása Lagúnáknak nevezik az atollok korallzátonyától körülzárt vízfelületet is. Magyar neve az olasz laguna szóból ered, melyek jelentése tavacska, pocsolya; végső forrása az azonos jelentésű latin LACŪNA. (Wikipédia). ... Tartalom megtekintése

Fornax

Tüttő József alkotása Képzeletem összes  zugát    nézegetem   az  elvonatkoztatott  témát   bontogatva  ami  a jelenkor megváltozott  világát   képviseli.  A  múlt század  embere  vagyok,  ahol  a tárgyak  tárgyakat ... Tartalom megtekintése

“Nem nyitok vitát…” 

Tüttő József alkotása Két  krumpli  egy  zsákba  hiába  nagy a zsák,  akkor  hátra  arc,  és  úgy  vitáznak  mint két  felfújt  hólyag.  Tüttő  József  két  figurát  állít  elénk,  hogy  fejtsük  meg ... Tartalom megtekintése