Nem Danikáné lányát, hanem a római pápát szállította A római katolikus egyház éppen hivatalban lévő feje már nagyon régen nem kocsizik ki vele. Haladnak a korral. Modern közlekedési eszközzel, autóval... Tartalom megtekintése
Kocsis Károly
Ügyvezető igazgató,
Ózd
Szívesen gondol vissza a múltba, amikor az ózdi kohászat legnagyobb, kétezer főt maghaladó szállítási gyáregységének volt a vezetője, de legalább akkora lelkesedéssel számol be jelenlegi munkahelyének sikereiről. A kettőben jelentős az átfedés: ugyanazon a területen és épületekben zajlik a munka, és a cég ma is anyagszállítással foglalkozik, ami logisztikai tevékenységgel bővült ki.
Kocsis Károly nevéhez egyszerre fűződik a fejlődésre, mindig megújulásra való készség, a modern korhoz alkalmazkodó ügyvezetés; neve szakmai berkekben egyet jelent a korszerű szállítmányozással, anyagmozgatással. Ugyanakkor nem veti meg azokat a múltbéli dolgokat, amelyeket érdemes a jelenben ápolni és a jövőben továbbvinni, legyen szó szakmáról vagy magánéletről. Így aztán nem csoda, ha Ózdon és környékén mindenki elismeréssel beszél róla, legyen az egykori gyári dolgozó vagy modern speditőr.
Putnokon született 1951. február 20-án. Az egykori kis gömöri mezővárosból Miskolcra, a Szabó Lajos Szakközépiskolába vezetett az útja, ott szerzett érettségit villanyszerelő szakon. Az ihletet bátyjától kapta, akit gyerekként csodálattal figyelt, és kísért el tv-szerelő körútjára.
Gyakorlati képzésre a Lenin Kohászati Művekbe járt, ahol bőven kapott lehetőséget a szakmai fogások elsajátítására. Az egyetemi rendezvények pedig további inspirációt szolgáltattak arra nézve, hogy tovább kell tanulni. A szegedi Közlekedési és Távközlési Műszaki Főiskolán kezdett felsőfokú tanulmányokba. Indíttatást ehhez otthonról is kapott, hiszen édesapja több mint negyvenöt éven át dolgozott a vasútnál.
1972-ben mérnöki diplomát szerzett. Ekkor igyekezett lakóhelyéhez közel munkahelyet keresni, így került az ÓKÜ közlekedési gyáregységéhez. Tanulságos időszak következett, de töretlenül haladt a középvezetői szinttől felfelé a ranglétrán. Sorban jött egymás után a szállítási osztályvezető, a gyáregységi főmérnök, majd a gyáregység-vezetői poszt, az eszközállományt pedig negyven mozdony, 90 rakodógép és száznál több közúti jármű jelentette. A térségben elsőként már a 80-as évek közepén elkezdtek foglalkozni szállítmányozási logisztikával, ami akkor teljesen új területnek számított, de a Miskolci Egyetemen már oktatták. Az akkoriban megszerzett tapasztalatok most jól hasznosulnak, hiszen az ötvenfős kft.-nél sokan maradtak a régi gyáregység dolgozói közül.
A 2006-os évben egymilliárd forint fölötti forgalmat bonyolítottak le, ám a megrendelésállomány folyamatosan növekszik. Hogy az igényeket ki tudják elégíteni, állandóan fejlesztik, korszerűsítik gépparkjukat.
Az Ózdi Acél-Trans Kft. a német Max Aicher cégcsoport tagja, és ők a legnagyobb megrendelők is. Az Ózdi Acélművek Kft. hengerelt acéltermékeit szinte valamennyi európai országba az Ózdi Acél-Trans Kft. szállítja, illetve megszervezi és irányítja a fuvarokat. A feladat egész embert, egész napos elfoglaltságot kíván.
Volt időszak, amikor Kocsis Károly látta el az NB I.-es Ózdi Kézilabda Club elnöki teendőit, de az utóbbi években nem mer felelősséggel bevállalni ekkora feladatot, csak akkor érzi jól magát, ha teljes erőbedobással tud síkra szállni egy ügyért, felszínes munkát nem tud kiadni kezei közül. Ehelyett lehetőség szerint támogatja a város kulturális és sportéletét.
Lakóhelyéről, Ózdról az a véleménye, hogy meg kell találni a város helyét a nagyvilágban, mert számos kiaknázatlan lehetőséget tartogat. Fekvéséből adódóan komoly logisztikai központot lehetne kiépíteni, és mielőbb munkahelyeket kell teremteni a megtartó képesség növelésére.
Az ügyvezető 1975-ben kötött házasságot. Felesége, Zsóka társadalombiztosítási munkaterületen dolgozik. Két nagyszerű lányuk született, Viktória Ózdon, a Vasvár Úti Általános Iskolában pedagógus, Beatrix pedig a Coop üzletláncnál kereskedőként dolgozik.
1980 óta a sporthorgászat az örök szenvedélye, olyankor néhány órára minden erőfeszítés nélkül sikerül elvonatkoztatni a cég ügyeiről, hiszen akkor és ott pár órára csak a természet létezik.
Ha hosszabb kikapcsolódásra vágyik, valamelyik határon belüli régiót célozza meg családjával, mert kíváncsi a hazai ízekre, szokásokra, emberekre, bár szívesen nosztalgiázik olaszországi vagy kanadai kiküldetéseiről is, élményeit úgy mesélve, mintha csak tegnap történtek volna.
Közel áll hozzá a hagyományőrzés is, számos fotót őriz olyan mozdonyokról, amelyek már régen valamelyik acélolvasztó kemencében végezték. Kicsi tárgyaihoz feltétlen ragaszkodás fűzi, akkor érzi igazán jól magát, ha két fából faragott makett, a 11-es gőzös és a 027-es számú fogaskerekű látótávolságán belül van.
Egészen biztos, de ő sem tagadja, hogy munkájából adódóan ő is azok közé tartozik, „akit a mozdony füstje megcsapott”.
(Borsod-Abaúj-Zempléni Almanach 7. kötet. In-Forma Kiadó Nyíregyháza 2007.) ***
Az Ózdi Acél-Trans Kft. 2007-ben ért a csúcsra kétmilliárd forintot meghaladó árbevétellel és 150 millió forint adózás utáni nyereséggel. Ez kiváló logisztikát igényelt, amit a sikeres időszakban még komplexebbé fejlesztettek. A Nemzeti Közlekedési Hatóságnál 2008-ban megkapták a működési engedélyt a 24 km-es vasúthálózatukra és a biztonságtechnikai feladatok végzésére.
A máig tartó válság jelei 2008-ban mutatkoztak, a negyedik negyedév pedig az ellehetetlenülést vetítette előre. Az ÓAT Kft. kezdte felélni a tartalékait. A helyzetet súlyosbították a vállalatcsoport vezetőinek kényszermegoldásai, amelyek jelentős piackieséssel jártak. Ekkor tette le javaslatát Kocsis Károly ügyvezető a profilbővítésre, ami földmunkagépek, autódaruk, teher és személyszállító járművek beszerzését jelentette. A javaslat megvalósíthatóságát a Kft. 1,5 milliárdos tehermentes vagyona biztosíthatta. Nyugdíjba 2011. május 31-én vonult, majd szakértő tanácsadóként 2012. június 30-ig irányította még a céget.
Két lánya időközben férjhez ment, ő pedig 42 év munka után hódolhat szenvedélyének, az arborétum jellegű kertészkedésnek és a sporthorgászatnak.
(Kiegészítve: 2012. október 4-én.)
Hasonló
Eke István
Horváth Károly
Dr. Juhász Antal
Kovács-Hagyó Zoltán
Nyalka Antal
Pappné Szalka Magdolna
Suszter Sándor
Kisbenedek Vilmos
Tengely András
Tóth Mihály
Marosi István
Szalári István
Filó Gábor
Berki Lajos
Dr. Bárdos Balázs
Dr. Eszenyi Géza
Vasas Ágostonné
Kovács György
Dr. Almási Csaba
Kiss Sándor
Aranyhintó hat lóval, bíbor bársony trónnal
A milánói dóm égbe szúró tornyai
A világ egyik legszebb gótikus temploma tárul az ember a szeme elé a Piazza del Duomón A délutáni nap fényében fürdő homlokzat nem ismeretlen előttem. Láttam képen, filmen, körbesétáltam a... Tartalom megtekintése
Tanya
Biszák László alkotása A festő, aki komplett képekben gondolkodik, vagy csak ráhagyja az ecsetére, hogy dolgozzon, máris kikerekedhet keze nyomán egy tájkép, és ha van még festék a palettán ... Tartalom megtekintése
“Itt van az ősz, itt van újra…”
Ősz Zoltán alkotása Itt van az ősz, itt van ujra, S szép, mint mindig, énnekem. Tudja isten, hogy mi okból Szeretem? De szeretem (Petőfi Sándor) Remek. Pompás. Csodás. Szinte itt ... Tartalom megtekintése
Őszikék 22 – 11
Bíró Ernő alkotása Lám-lám idén is eljött minden híresztelés ellenére az ősz! A nyár perzselő volt, áhítoztunk az esőre, kis lehűlésre, és mutató újját felemelve hozott rosszakat, viharokat, lehűlést ... Tartalom megtekintése
Kertész utcai ház, Győr
Hargitai Beáta alkotása …már 2024-et írunk, és 2020-ban készítettem ezt a kis képet. Révfalut jártam, kerestem az emlékeket, lassan az épületek is úgy kipotyogtak a szitán, eltűntek mint a pergő ... Tartalom megtekintése
Lagúna
Huszár Boglárka alkotása Lagúnáknak nevezik az atollok korallzátonyától körülzárt vízfelületet is. Magyar neve az olasz laguna szóból ered, melyek jelentése tavacska, pocsolya; végső forrása az azonos jelentésű latin LACŪNA. (Wikipédia). ... Tartalom megtekintése
Fornax
Tüttő József alkotása Képzeletem összes zugát nézegetem az elvonatkoztatott témát bontogatva ami a jelenkor megváltozott világát képviseli. A múlt század embere vagyok, ahol a tárgyak tárgyakat ... Tartalom megtekintése
Józsi seprűvel győzte le a fellázadt kávéfőzőt
Megsértődött a kis kotyogó, s kattogott, pattogott, csörömpölt, ugrándozott Köztudott tény, hogy az erdélyi vendégszeretetnek nincsenek határai, Székelyföldön meg különösképpen. Mindenki szívesen fogad vendégeket, látogatókat, hosszabb vagy rövidebb távon, és... Tartalom megtekintése
“Nem nyitok vitát…”
Tüttő József alkotása Két krumpli egy zsákba hiába nagy a zsák, akkor hátra arc, és úgy vitáznak mint két felfújt hólyag. Tüttő József két figurát állít elénk, hogy fejtsük meg ... Tartalom megtekintése