Kocsis Károly

Ügyvezető igazgató,

Ózd

baz 7 ki Kocsis Károly.jpgSzívesen gondol vissza a múltba, amikor az ózdi kohászat legnagyobb, kétezer főt maghaladó szállítási gyáregységének volt a vezetője, de legalább akkora lelkesedéssel számol be jelenlegi munkahelyének sikereiről. A kettőben jelentős az átfedés: ugyanazon a területen és épületekben zajlik a munka, és a cég ma is anyagszállítással foglalkozik, ami logisztikai tevékenységgel bővült ki.

Kocsis Károly nevéhez egyszerre fűződik a fejlődésre, mindig megújulásra való készség, a modern korhoz alkalmazkodó ügyvezetés; neve szakmai berkekben egyet jelent a korszerű szállítmányozással, anyagmozgatással. Ugyanakkor nem veti meg azokat a múltbéli dolgokat, amelyeket érdemes a jelenben ápolni és a jövőben továbbvinni, legyen szó szakmáról vagy magánéletről. Így aztán nem csoda, ha Ózdon és környékén mindenki elismeréssel beszél róla, legyen az egykori gyári dolgozó vagy modern speditőr.

Putnokon született 1951. február 20-án. Az egykori kis gömöri mezővárosból Miskolcra, a Szabó Lajos Szakközépiskolába vezetett az útja, ott szerzett érettségit villanyszerelő szakon. Az ihletet bátyjától kapta, akit gyerekként csodálattal figyelt, és kísért el tv-szerelő körútjára.

Gyakorlati képzésre a Lenin Kohászati Művekbe járt, ahol bőven kapott lehetőséget a szakmai fogások elsajátítására. Az egyetemi rendezvények pedig további inspirációt szolgáltattak arra nézve, hogy tovább kell tanulni. A szegedi Közlekedési és Távközlési Műszaki Főiskolán kezdett felsőfokú tanulmányokba. Indíttatást ehhez otthonról is kapott, hiszen édesapja több mint negyvenöt éven át dolgozott a vasútnál.

1972-ben mérnöki diplomát szerzett. Ekkor igyekezett lakóhelyéhez közel munkahelyet keresni, így került az ÓKÜ közlekedési gyáregységéhez. Tanulságos időszak következett, de töretlenül haladt a középvezetői szinttől felfelé a ranglétrán. Sorban jött egymás után a szállítási osztályvezető, a gyáregységi főmérnök, majd a gyáregység-vezetői poszt, az eszközállományt pedig negyven mozdony, 90 rakodógép és száznál több közúti jármű jelentette. A térségben elsőként már a 80-as évek közepén elkezdtek foglalkozni szállítmányozási logisztikával, ami akkor teljesen új területnek számított, de a Miskolci Egyetemen már oktatták. Az akkoriban megszerzett tapasztalatok most jól hasznosulnak, hiszen az ötvenfős kft.-nél sokan maradtak a régi gyáregység dolgozói közül.

A 2006-os évben egymilliárd forint fölötti forgalmat bonyolítottak le, ám a megrendelésállomány folyamatosan növekszik. Hogy az igényeket ki tudják elégíteni, állandóan fejlesztik, korszerűsítik gépparkjukat.

Az Ózdi Acél-Trans Kft. a német Max Aicher cégcsoport tagja, és ők a legnagyobb megrendelők is. Az Ózdi Acélművek Kft. hengerelt acéltermékeit szinte valamennyi európai országba az Ózdi Acél-Trans Kft. szállítja, illetve megszervezi és irányítja a fuvarokat. A feladat egész embert, egész napos elfoglaltságot kíván.

Volt időszak, amikor Kocsis Károly látta el az NB I.-es Ózdi Kézilabda Club elnöki teendőit, de az utóbbi években nem mer felelősséggel bevállalni ekkora feladatot, csak akkor érzi jól magát, ha teljes erőbedobással tud síkra szállni egy ügyért, felszínes munkát nem tud kiadni kezei közül. Ehelyett lehetőség szerint támogatja a város kulturális és sportéletét.

Lakóhelyéről, Ózdról az a véleménye, hogy meg kell találni a város helyét a nagyvilágban, mert számos kiaknázatlan lehetőséget tartogat. Fekvéséből adódóan komoly logisztikai központot lehetne kiépíteni, és mielőbb munkahelyeket kell teremteni a megtartó képesség növelésére.

Az ügyvezető 1975-ben kötött házasságot. Felesége, Zsóka társadalombiztosítási munkaterületen dolgozik. Két nagyszerű lányuk született, Viktória Ózdon, a Vasvár Úti Általános Iskolában pedagógus, Beatrix pedig a Coop üzletláncnál kereskedőként dolgozik.

1980 óta a sporthorgászat az örök szenvedélye, olyankor néhány órára minden erőfeszítés nélkül sikerül elvonatkoztatni a cég ügyeiről, hiszen akkor és ott pár órára csak a természet létezik.

Ha hosszabb kikapcsolódásra vágyik, valamelyik határon belüli régiót célozza meg családjával, mert kíváncsi a hazai ízekre, szokásokra, emberekre, bár szívesen nosztalgiázik olaszországi vagy kanadai kiküldetéseiről is, élményeit úgy mesélve, mintha csak tegnap történtek volna.

Közel áll hozzá a hagyományőrzés is, számos fotót őriz olyan mozdonyokról, amelyek már régen valamelyik acélolvasztó kemencében végezték. Kicsi tárgyaihoz feltétlen ragaszkodás fűzi, akkor érzi igazán jól magát, ha két fából faragott makett, a 11-es gőzös és a 027-es számú fogaskerekű látótávolságán belül van.

Egészen biztos, de ő sem tagadja, hogy munkájából adódóan ő is azok közé tartozik, „akit a mozdony füstje megcsapott”.

(Borsod-Abaúj-Zempléni Almanach 7. kötet. In-Forma Kiadó Nyíregyháza 2007.)

***
 

Az Ózdi Acél-Trans Kft. 2007-ben ért a csúcsra kétmilliárd forintot meghaladó árbevétellel és 150 millió forint adózás utáni nyereséggel. Ez kiváló logisztikát igényelt, amit a sikeres időszakban még komplexebbé fejlesztettek. A Nemzeti Közlekedési Hatóságnál 2008-ban megkapták a működési engedélyt a 24 km-es vasúthálózatukra és a biztonságtechnikai feladatok végzésére.

A máig tartó válság jelei 2008-ban mutatkoztak, a negyedik negyedév pedig az ellehetetlenülést vetítette előre. Az ÓAT Kft. kezdte felélni a tartalékait. A helyzetet súlyosbították a vállalatcsoport vezetőinek kényszermegoldásai, amelyek jelentős piackieséssel jártak. Ekkor tette le javaslatát Kocsis Károly ügyvezető a profilbővítésre, ami földmunkagépek, autódaruk, teher és személyszállító járművek beszerzését jelentette. A javaslat megvalósíthatóságát a Kft. 1,5 milliárdos tehermentes vagyona biztosíthatta. Nyugdíjba 2011. május 31-én vonult, majd szakértő tanácsadóként 2012. június 30-ig irányította még a céget.

Két lánya időközben férjhez ment, ő pedig 42 év munka után hódolhat szenvedélyének, az arborétum jellegű kertészkedésnek és a sporthorgászatnak.

 (Kiegészítve: 2012. október 4-én.)
Szerző: 2018. 01. 17.
Ha még nincs közöttünk, csatlakozzon most az Unokáink is olvasni fogják oldal kedvelőihez a Facebookon!

Hasonló

Tanya

Biszák László alkotása A  festő, aki   komplett  képekben  gondolkodik,  vagy  csak  ráhagyja  az  ecsetére, hogy  dolgozzon,  máris  kikerekedhet  keze nyomán egy tájkép, és  ha  van  még festék a palettán ... Tartalom megtekintése

Őszikék 22 – 11 

Bíró Ernő alkotása Lám-lám  idén is eljött minden  híresztelés ellenére az  ősz!  A  nyár  perzselő  volt,  áhítoztunk   az  esőre, kis  lehűlésre,  és  mutató újját  felemelve  hozott  rosszakat,  viharokat, lehűlést ... Tartalom megtekintése

Kertész  utcai  ház, Győr

Hargitai Beáta alkotása …már 2024-et  írunk,  és  2020-ban  készítettem  ezt  a kis  képet.  Révfalut  jártam,  kerestem  az  emlékeket,  lassan  az  épületek  is  úgy  kipotyogtak  a  szitán,  eltűntek  mint  a pergő ... Tartalom megtekintése

Lagúna

Huszár  Boglárka alkotása Lagúnáknak nevezik az atollok korallzátonyától körülzárt vízfelületet is. Magyar neve az olasz laguna szóból ered, melyek jelentése tavacska, pocsolya; végső forrása az azonos jelentésű latin LACŪNA. (Wikipédia). ... Tartalom megtekintése

Fornax

Tüttő József alkotása Képzeletem összes  zugát    nézegetem   az  elvonatkoztatott  témát   bontogatva  ami  a jelenkor megváltozott  világát   képviseli.  A  múlt század  embere  vagyok,  ahol  a tárgyak  tárgyakat ... Tartalom megtekintése

“Nem nyitok vitát…” 

Tüttő József alkotása Két  krumpli  egy  zsákba  hiába  nagy a zsák,  akkor  hátra  arc,  és  úgy  vitáznak  mint két  felfújt  hólyag.  Tüttő  József  két  figurát  állít  elénk,  hogy  fejtsük  meg ... Tartalom megtekintése